تبليغات ، بازاريابي و تجارت الكترونيك
 
نويسندگان
مطالب تصادفی
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 16
دیروز : 0
افراد آنلاین : 2
همه : 1660
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
چت باکس

 تغيير مسير يا ريدايركت ۳۰۱، تغيير دائمي مسير از يك URL  به يك URL ديگر است. تغيير مسير ۳۰۱، بازديدكنندگان سايت و موتورهاي جستجو را به URL متفاوت از آنچه در نوار مرورگر خود تايپ كرده بودند، هدايت مي‌كند. از اين نوع تغيير مسير به دلايل مختلفي استفاده مي‌شود كه در اين مقاله به آن‌ها اشاره مي‌كنيم. عدم توجه به ريدايركت صفحات به دليل تغيير ساختار صفحات يا تغيير آدرس اصلي سايت، موجب وارد شدن ضربه به رتبه سئو سايت خواهد شد. نكات لازم براي استفاده از ريدايركت ۳۰۱ و مزاياي آن را در اين مقاله بخوانيد.

بگذاريد اين مقاله را با يك مثال جالب شروع كنيم. فرض كنيد در عرض دو سال، پنج بار مكان زندگي‌تان را عوض كرده‌ايد، خب قطعا اولين كاري كه بعد از هر بار تغيير مكان بايد انجام بدهيد اين است كه آدرس صندوق پستي‌تان را هم عوض كنيد تا نامه‌ها و بسته‌هاي مهم را از دست ندهيد. اين موضوع درباره وب‌سايت‌ هم صادق است. زماني كه آدرس سايت را تغيير مي‌دهيد، چيزهاي ارزشمندي داريد كه رها كردنش عاقلانه نيست، بنابراين بهتر است از تغيير مسير URL استفاده كنيد تا بازديدكننده‌هاي سايت قبلي را به آدرس جديد هدايت كنيد.
از آن‌جايي كه ريدايركت 301 راهي است براي آن كه authority دامنه سايت و رتبه‌بندي آن را در ميان سايت‌هاي ديگر حفظ كنيد، از نظر سئو ارزش زيادي دارد. همان‌طور كه مي‌دانيد، اعتبار صفحه و همچنين اعتبار دامنه در سئو، دو عامل بسيار مهم به حساب مي‌آيد. تغيير مسير 301، با تغيير دائمي URL صفحه، بازديدكنندگان و موتورهاي جستجو را بدون نياز به تايپ URL جديد به صفحه جديد منتقل مي‌كند. ريدايركت 301 ، URL‌ هاي مختلف و مرتبط به يك صفحه از سايت را جمع‌آوري مي‌كند و در نتيجه موتورهاي جستجو براي رتبه‌دهي به آن‌ها از يك عنوان استفاده مي‌كنند.
دو لينك زير را در نظر بگيريد:
blog.hubspot.com
http://blog.hubspot.com
روي هر كدام از لينك‌ها كه كليك كنيد، هنگام لود شدن صفحه، با آدرس blog.hubspot.com مواجه مي‌شويد، چون اين دو آدرس به blog.hubspot.com ريدايركت ۳۰۱ شده‌اند. صاحبان سايت‌ها و وبمستران براي جلوگيري از ايجاد محتوا و URL تكراري، از اين نوع انتقال مسير سايت استفاده مي‌كنند. به‌اين ترتيب، آدرسي كه رتبه‌بندي نهايي را دريافت مي‌كند، آدرس نهايي است كه در مرورگر خود مشاهده مي‌كنيد. 

به عبارتي ديگر  ريدايركت 301 به معناي تغيير آدرس صفحه است. از اين تكنيك براي انتقال كاربران و موتورهاي جستجو به آدرس صفحه جديد استفاده مي شود. از اين ريدايركت در هنگامي كه آدرس قبلي به هر دليلي تغيير پيدا كند، استفاده مي شود و باعث مي شود كه تمامي ترافيك آدرس قبلي به URL جديد انتقال پيدا نمايد.

بارها براي شما اتفاق افتاده است كه URL خاصي را تايپ كرده ايد اما ناگهان شاهد تغيير آدرس به يك URL ديگر بوده ايد. اين در واقع همان تكنيك ريدايركت 301 است. اين تكنيك باعث مي شود كه تمامي ترافيك سايت قبلي مخصوصا اگر مثبت باشند، به آدرس جديد انتقال پيدا كنند و همچنين باعث هدايت كاربران و موتورهاي جستجو به آن مي شود.

يكي از جاهايي كه از ريدايركت 301 استفاده مي شود، تغيير http به www در سايت است. گوگل يك دامنه را به عنوان دامنه اصلي سايت مي شناسد و از نظر آن بين دو آدرس www.test.com و http://test.com تفاوت وجود دارد و آن را دو سايت مجزا مي شناسد و بدين دليل جريمه گوگل  ممكن است شما حال شما شود. در اينجا از تكنيك ريدايركت 301 به منظور هدايت آن ها به يك دامنه اصلي استفاده مي شود.

سه دليل براي استفاده از redirect 301

1- ادغام كردن URL هاي مختلف ذيل يك آدرس تا اعتبار دامنه را افزايش دهند؛
2- برندسازي مجدد يا تغيير نام و آدرس سايت؛
3- هدايت ترافيك از يك URL به آدرس ديگري كه متعلق به صاحب همان سايت است، اما بازديدكنندگان كمتري دارد. گاهي اوقات صاحبان سايت‌ها، دامنه‌هايي مشابه با موضوع خود را مي‌خرند تا ترافيك سايتشان را افزايش دهند.

بيشتر بخوانيد: طراحي سايت فروشگاه آنلاين      شركت طراحي وب سايت

چگونه ريدايركت ۳۰۱ را اجرا كنيم؟

براي انجام اين كار دو راه وجود دارد:
1- يدايركت ۳۰۱ در سرور با استفاده از فايل htaccess با ويرايش فايل htaccess مي‌توانيد تغيير مسير ۳۰۱ را به راحتي انجام بدهيد. سرورهايي كه از نرم‌افزار Apache استفاده مي‌كنند، مي‌توانند به راحتي با اين روش، به هدف خود برسند. البته مديريت تنظيمات آن در درازمدت دشوار خواهد بود. براي اين كار بايد از FTP وارد سايت خود شويد، فايل‌ها را ويرايش كنيد و بعد روي سرور آپلود نماييد. اين مراحل ريدايركت سرور را به كاري دشوار تبديل مي‌كند.
2- ريدايركت در صفحات سايت: از طريق وارد كردن كد در صفحه به صورت دستي و با كمك گرفتن از پلاگين ها انجام مي‌شود.

موارد استفاده تغيير مسير ۳۰۱

1. تغيير آدرس يا تغيير ساختار صفحات سايت؛
2. تغيير URL سايت به آدرس ديگر؛
3. انتقال صفحات قديمي به صفحات جديد؛
4. افزودن يا حذف SSL

را بايد از ريدايركت 301 استفاده كنيم؟

مهمترين دلايلي كه بايد از اين تكنيك استفاده كنيد، عبارتند از:

  •  
  •  
    • براي اجتماع تمامي لينك هاي دسترسي به صفحه اصلي سايت، همانطور كه در بالا گفته شد شما بايد يك نوع حالت نوشتن اصلي براي لينك هاي سايت خود تعيين كنيد.
    • براي دوباره برندسازي شركت خود با يك URL متفاوت
    • براي هدايت ترافيك مستقيم به آدرس صفحه سايت اصلي از چندين دامنه اي دامنه مختلفي كه سازمان دارد.

هنگامي كه يك برند، نام وب سايت يا شركت خود را تغيير مي دهد، ريدايركت 301 باعث يكپارچه سازي قدرت لينك ها به يك URL واحد مي شود. علاوه براين، اين تكنيك باعث هدايت مستقيم و درست كاربران به آدرس صفحه اصلي سايت مي شود و از هدايت آن ها به URLهاي اشتباه جلوگيري مي كند.

بعضي اوقات، بعضي از برندها، آدرس صفحاتي را كه مشابه سايتشان است را خريداري مي كنند. براي مثال آدرس صفحه سايتي به صورت physics.com است، صاحب شركت اقدام به خريد دامنه با نام physic.com مي كند و با استفاده از تكنيك ريدايركت 301،دامين دومي را به اولي انتقال مي دهد. اين تكنيك باعث مي شود كه هويت اصلي شركت و سازمان پابرجا بماند و تمامي راه هاي فرعي را كه به آدرس هاي اشتباه منجر مي شود را بسته نگه مي دارد.

تفاوت بين ريدايركت 301 تا بقيه ريدايركت ها چيست؟

ريدايركت 301 از نظر بهينه سازي بودن براي سئو، نسبت به بقيه نوع ريدايركت هاي موقتي بهتر است زيرا باعث انتقال كامل آدرس صفحه و تمامي ترافيك موجود در آن مي شود. براي همين است كه هميشه تاكيد مي شود قبل از استفاده از آن ها كاملا دقت كنيد. هيچگاه ها از موارد موقتي استفاده نكنيد، زيرا نه تنها انتقال كاملي در آن ها انجام نمي شود بلكه ممكن است از نظر سئو هم بعدا به مشكلات فني بربخوريد كه بايد تازه به اصلاح لينك ها بپردازيد.

اشتباهاتي كه در ريدايركت 301 ممكن است مرتكب شويد؟

حالا كه اهميت اين نوع تكنيك را متوجه شده ايد، بهتر است تا اشتباهاتي را كه اغلب افراد در استفاده از آن مرتكب مي شوند را بدانيد تا از انجام مجدد، جلوگيري نماييد:

1. تفاوتي بين //:http و http://www قائل نشويد. همانطور كه در بالا بيان كرديم، گوگل فقط يك آدرس دامنه را به عنوان اصلي قبول مي كند، براي همين از نظر او بين دو عبارت لينك شده، تفاوت وجود دارد و آن را دو URL مجزا مي داند. از آنجا كه محتويات اين دو لينك يكي است، گوگل آن را كپي شده مي داند و جريمه مي كند. پس اول از همه، تكنيك ريدايركت 301 را براي اين دو لينك در نظر بگيريد.

2. هيچگاه بدون انجام ريدايركت 301، تمامي محتويات اصلي سايت خود را به دامنه جديد انتقال ندهيد. زيرا گوگل آن را مورد خزش قرار مي دهد و سريعا متوجه كپي بودن مطالب آن مي شود و آنگاه سايت شما را جريمه خواهد كرد. حال بايد كلي زحمت بكشيد تا بتوانيد اين لكه ننگ را از روي دامنه سايت خود برداريد.

3. لينك هاي قديمي سايت خود را فراموش نكنيد. بعضي از افراد لينك هاي قديمي را به جاي اينكه با تكنيك ريدايركت 301 به لينك جديد منتقل كنند، يك لينك در سايت قديمي قرار مي دهند و بيان مي كنند كه آدرس جديد به اين سايت منتقل شده است. شما با اين كار بايد باز از صفر شروع كنيد تا بتوانيد رتبه هاي برتري را كه قبل داشتيد، باز بدست بياوريد.

چهار اشتباهي كه در ريدايركت ۳۰۱ بايد از آن اجتناب كنيد

1-  تفاوت قائل نشدن بين http://www  و //:http : اين كار موجب افت رتبه سئو سايتتان مي‌شود. براي آن‌كه گوگل محتواي اين دو لينك را كپي شده تلقي نكند، بايد از تغيير مسير 301 استفاده كنيد؛
2- بدون انجام تغيير مسير ۳۰۱، محتواي سايت خود را به دامنه جديد منتقل نكنيد چون كراولرهاي گوگل خيلي زود محتوا را كپي و تكراري تشخيص مي‌دهند و سايتتان را جريمه خواهند كرد. 
3- لينك‌هاي قديمي سايت را حتما حتما ريدايركت كنيد. برخي صاحبان سايت‌ها لينك‌هاي قديمي را در سايت خود قرار مي‌دهند و مي گويند كه آدرس جديد به اين سايت منتقل شده است. اين كار اشتباه است و موجب افزايش رتبه سئو سايت شما نخواهد شد.
4- استفاده از ريدايركت ۳۰۲ به جاي ريدايركت ۳۰۱: تغيير مسير ۳۰۲ به معني انتقال موقت است و اعتبار صفحه انتقال يافته حفظ مي‌شود و تنها محتوا و URL دچار تغيير مي‌شود. ريدايركت ۳۰۲ در موتورهاي جستجو ثبت نمي‌شود و براي سئو سايت شما مفيد نخواهد بود. 


جمع‌بندي: ريدايركت 301 چيست و چه تاثيري در سئو دارد؟
با توجه به آنچه درباره ريدايركت ۳۰۱ آموختيم، اين كار براي حفظ رتبه سئو سايت ضروري است. در صورتي كه موتور جستجوگر گوگل يك محتواي مشخص را با ‌ URLهاي مختلفي مشاهده كند، آن را كپي شده تلقي كرده و شما را پنالتي مي‌كند. براي جلوگيري از بروز اين مشكل، بايد از تغيير مسير ۳۰۱ استفاده كنيد. تغيير مسير صفحات سايت به دلايل گوناگون صورت مي‌گيرد كه يكي از شايع‌ترين آن‌ها، تغيير دامنه سايت است. همچنين برندسازي مجدد و انتقال ترافيك سايت به URL ديگر، از موارد مهمي  است كه ريدايركت در آن ضروري است.

 بيشتر بخوانيد :  طراحي سايت     ساخت وب سايت   طراحي سايت تهران

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۰ آذر ۱۳۹۹ ] [ ۰۸:۴۲:۱۰ ] [ مبينا ]
{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
[ ]
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب