تبليغات ، بازاريابي و تجارت الكترونيك
 
نويسندگان
مطالب تصادفی
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 6
دیروز : 0
افراد آنلاین : 2
همه : 1650
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
چت باکس

 تغيير مسير يا ريدايركت ۳۰۱، تغيير دائمي مسير از يك URL  به يك URL ديگر است. تغيير مسير ۳۰۱، بازديدكنندگان سايت و موتورهاي جستجو را به URL متفاوت از آنچه در نوار مرورگر خود تايپ كرده بودند، هدايت مي‌كند. از اين نوع تغيير مسير به دلايل مختلفي استفاده مي‌شود كه در اين مقاله به آن‌ها اشاره مي‌كنيم. عدم توجه به ريدايركت صفحات به دليل تغيير ساختار صفحات يا تغيير آدرس اصلي سايت، موجب وارد شدن ضربه به رتبه سئو سايت خواهد شد. نكات لازم براي استفاده از ريدايركت ۳۰۱ و مزاياي آن را در اين مقاله بخوانيد.

بگذاريد اين مقاله را با يك مثال جالب شروع كنيم. فرض كنيد در عرض دو سال، پنج بار مكان زندگي‌تان را عوض كرده‌ايد، خب قطعا اولين كاري كه بعد از هر بار تغيير مكان بايد انجام بدهيد اين است كه آدرس صندوق پستي‌تان را هم عوض كنيد تا نامه‌ها و بسته‌هاي مهم را از دست ندهيد. اين موضوع درباره وب‌سايت‌ هم صادق است. زماني كه آدرس سايت را تغيير مي‌دهيد، چيزهاي ارزشمندي داريد كه رها كردنش عاقلانه نيست، بنابراين بهتر است از تغيير مسير URL استفاده كنيد تا بازديدكننده‌هاي سايت قبلي را به آدرس جديد هدايت كنيد.
از آن‌جايي كه ريدايركت 301 راهي است براي آن كه authority دامنه سايت و رتبه‌بندي آن را در ميان سايت‌هاي ديگر حفظ كنيد، از نظر سئو ارزش زيادي دارد. همان‌طور كه مي‌دانيد، اعتبار صفحه و همچنين اعتبار دامنه در سئو، دو عامل بسيار مهم به حساب مي‌آيد. تغيير مسير 301، با تغيير دائمي URL صفحه، بازديدكنندگان و موتورهاي جستجو را بدون نياز به تايپ URL جديد به صفحه جديد منتقل مي‌كند. ريدايركت 301 ، URL‌ هاي مختلف و مرتبط به يك صفحه از سايت را جمع‌آوري مي‌كند و در نتيجه موتورهاي جستجو براي رتبه‌دهي به آن‌ها از يك عنوان استفاده مي‌كنند.
دو لينك زير را در نظر بگيريد:
blog.hubspot.com
http://blog.hubspot.com
روي هر كدام از لينك‌ها كه كليك كنيد، هنگام لود شدن صفحه، با آدرس blog.hubspot.com مواجه مي‌شويد، چون اين دو آدرس به blog.hubspot.com ريدايركت ۳۰۱ شده‌اند. صاحبان سايت‌ها و وبمستران براي جلوگيري از ايجاد محتوا و URL تكراري، از اين نوع انتقال مسير سايت استفاده مي‌كنند. به‌اين ترتيب، آدرسي كه رتبه‌بندي نهايي را دريافت مي‌كند، آدرس نهايي است كه در مرورگر خود مشاهده مي‌كنيد. 

به عبارتي ديگر  ريدايركت 301 به معناي تغيير آدرس صفحه است. از اين تكنيك براي انتقال كاربران و موتورهاي جستجو به آدرس صفحه جديد استفاده مي شود. از اين ريدايركت در هنگامي كه آدرس قبلي به هر دليلي تغيير پيدا كند، استفاده مي شود و باعث مي شود كه تمامي ترافيك آدرس قبلي به URL جديد انتقال پيدا نمايد.

بارها براي شما اتفاق افتاده است كه URL خاصي را تايپ كرده ايد اما ناگهان شاهد تغيير آدرس به يك URL ديگر بوده ايد. اين در واقع همان تكنيك ريدايركت 301 است. اين تكنيك باعث مي شود كه تمامي ترافيك سايت قبلي مخصوصا اگر مثبت باشند، به آدرس جديد انتقال پيدا كنند و همچنين باعث هدايت كاربران و موتورهاي جستجو به آن مي شود.

يكي از جاهايي كه از ريدايركت 301 استفاده مي شود، تغيير http به www در سايت است. گوگل يك دامنه را به عنوان دامنه اصلي سايت مي شناسد و از نظر آن بين دو آدرس www.test.com و http://test.com تفاوت وجود دارد و آن را دو سايت مجزا مي شناسد و بدين دليل جريمه گوگل  ممكن است شما حال شما شود. در اينجا از تكنيك ريدايركت 301 به منظور هدايت آن ها به يك دامنه اصلي استفاده مي شود.

سه دليل براي استفاده از redirect 301

1- ادغام كردن URL هاي مختلف ذيل يك آدرس تا اعتبار دامنه را افزايش دهند؛
2- برندسازي مجدد يا تغيير نام و آدرس سايت؛
3- هدايت ترافيك از يك URL به آدرس ديگري كه متعلق به صاحب همان سايت است، اما بازديدكنندگان كمتري دارد. گاهي اوقات صاحبان سايت‌ها، دامنه‌هايي مشابه با موضوع خود را مي‌خرند تا ترافيك سايتشان را افزايش دهند.

بيشتر بخوانيد: طراحي سايت فروشگاه آنلاين      شركت طراحي وب سايت

چگونه ريدايركت ۳۰۱ را اجرا كنيم؟

براي انجام اين كار دو راه وجود دارد:
1- يدايركت ۳۰۱ در سرور با استفاده از فايل htaccess با ويرايش فايل htaccess مي‌توانيد تغيير مسير ۳۰۱ را به راحتي انجام بدهيد. سرورهايي كه از نرم‌افزار Apache استفاده مي‌كنند، مي‌توانند به راحتي با اين روش، به هدف خود برسند. البته مديريت تنظيمات آن در درازمدت دشوار خواهد بود. براي اين كار بايد از FTP وارد سايت خود شويد، فايل‌ها را ويرايش كنيد و بعد روي سرور آپلود نماييد. اين مراحل ريدايركت سرور را به كاري دشوار تبديل مي‌كند.
2- ريدايركت در صفحات سايت: از طريق وارد كردن كد در صفحه به صورت دستي و با كمك گرفتن از پلاگين ها انجام مي‌شود.

موارد استفاده تغيير مسير ۳۰۱

1. تغيير آدرس يا تغيير ساختار صفحات سايت؛
2. تغيير URL سايت به آدرس ديگر؛
3. انتقال صفحات قديمي به صفحات جديد؛
4. افزودن يا حذف SSL

را بايد از ريدايركت 301 استفاده كنيم؟

مهمترين دلايلي كه بايد از اين تكنيك استفاده كنيد، عبارتند از:

  •  
  •  
    • براي اجتماع تمامي لينك هاي دسترسي به صفحه اصلي سايت، همانطور كه در بالا گفته شد شما بايد يك نوع حالت نوشتن اصلي براي لينك هاي سايت خود تعيين كنيد.
    • براي دوباره برندسازي شركت خود با يك URL متفاوت
    • براي هدايت ترافيك مستقيم به آدرس صفحه سايت اصلي از چندين دامنه اي دامنه مختلفي كه سازمان دارد.

هنگامي كه يك برند، نام وب سايت يا شركت خود را تغيير مي دهد، ريدايركت 301 باعث يكپارچه سازي قدرت لينك ها به يك URL واحد مي شود. علاوه براين، اين تكنيك باعث هدايت مستقيم و درست كاربران به آدرس صفحه اصلي سايت مي شود و از هدايت آن ها به URLهاي اشتباه جلوگيري مي كند.

بعضي اوقات، بعضي از برندها، آدرس صفحاتي را كه مشابه سايتشان است را خريداري مي كنند. براي مثال آدرس صفحه سايتي به صورت physics.com است، صاحب شركت اقدام به خريد دامنه با نام physic.com مي كند و با استفاده از تكنيك ريدايركت 301،دامين دومي را به اولي انتقال مي دهد. اين تكنيك باعث مي شود كه هويت اصلي شركت و سازمان پابرجا بماند و تمامي راه هاي فرعي را كه به آدرس هاي اشتباه منجر مي شود را بسته نگه مي دارد.

تفاوت بين ريدايركت 301 تا بقيه ريدايركت ها چيست؟

ريدايركت 301 از نظر بهينه سازي بودن براي سئو، نسبت به بقيه نوع ريدايركت هاي موقتي بهتر است زيرا باعث انتقال كامل آدرس صفحه و تمامي ترافيك موجود در آن مي شود. براي همين است كه هميشه تاكيد مي شود قبل از استفاده از آن ها كاملا دقت كنيد. هيچگاه ها از موارد موقتي استفاده نكنيد، زيرا نه تنها انتقال كاملي در آن ها انجام نمي شود بلكه ممكن است از نظر سئو هم بعدا به مشكلات فني بربخوريد كه بايد تازه به اصلاح لينك ها بپردازيد.

اشتباهاتي كه در ريدايركت 301 ممكن است مرتكب شويد؟

حالا كه اهميت اين نوع تكنيك را متوجه شده ايد، بهتر است تا اشتباهاتي را كه اغلب افراد در استفاده از آن مرتكب مي شوند را بدانيد تا از انجام مجدد، جلوگيري نماييد:

1. تفاوتي بين //:http و http://www قائل نشويد. همانطور كه در بالا بيان كرديم، گوگل فقط يك آدرس دامنه را به عنوان اصلي قبول مي كند، براي همين از نظر او بين دو عبارت لينك شده، تفاوت وجود دارد و آن را دو URL مجزا مي داند. از آنجا كه محتويات اين دو لينك يكي است، گوگل آن را كپي شده مي داند و جريمه مي كند. پس اول از همه، تكنيك ريدايركت 301 را براي اين دو لينك در نظر بگيريد.

2. هيچگاه بدون انجام ريدايركت 301، تمامي محتويات اصلي سايت خود را به دامنه جديد انتقال ندهيد. زيرا گوگل آن را مورد خزش قرار مي دهد و سريعا متوجه كپي بودن مطالب آن مي شود و آنگاه سايت شما را جريمه خواهد كرد. حال بايد كلي زحمت بكشيد تا بتوانيد اين لكه ننگ را از روي دامنه سايت خود برداريد.

3. لينك هاي قديمي سايت خود را فراموش نكنيد. بعضي از افراد لينك هاي قديمي را به جاي اينكه با تكنيك ريدايركت 301 به لينك جديد منتقل كنند، يك لينك در سايت قديمي قرار مي دهند و بيان مي كنند كه آدرس جديد به اين سايت منتقل شده است. شما با اين كار بايد باز از صفر شروع كنيد تا بتوانيد رتبه هاي برتري را كه قبل داشتيد، باز بدست بياوريد.

چهار اشتباهي كه در ريدايركت ۳۰۱ بايد از آن اجتناب كنيد

1-  تفاوت قائل نشدن بين http://www  و //:http : اين كار موجب افت رتبه سئو سايتتان مي‌شود. براي آن‌كه گوگل محتواي اين دو لينك را كپي شده تلقي نكند، بايد از تغيير مسير 301 استفاده كنيد؛
2- بدون انجام تغيير مسير ۳۰۱، محتواي سايت خود را به دامنه جديد منتقل نكنيد چون كراولرهاي گوگل خيلي زود محتوا را كپي و تكراري تشخيص مي‌دهند و سايتتان را جريمه خواهند كرد. 
3- لينك‌هاي قديمي سايت را حتما حتما ريدايركت كنيد. برخي صاحبان سايت‌ها لينك‌هاي قديمي را در سايت خود قرار مي‌دهند و مي گويند كه آدرس جديد به اين سايت منتقل شده است. اين كار اشتباه است و موجب افزايش رتبه سئو سايت شما نخواهد شد.
4- استفاده از ريدايركت ۳۰۲ به جاي ريدايركت ۳۰۱: تغيير مسير ۳۰۲ به معني انتقال موقت است و اعتبار صفحه انتقال يافته حفظ مي‌شود و تنها محتوا و URL دچار تغيير مي‌شود. ريدايركت ۳۰۲ در موتورهاي جستجو ثبت نمي‌شود و براي سئو سايت شما مفيد نخواهد بود. 


جمع‌بندي: ريدايركت 301 چيست و چه تاثيري در سئو دارد؟
با توجه به آنچه درباره ريدايركت ۳۰۱ آموختيم، اين كار براي حفظ رتبه سئو سايت ضروري است. در صورتي كه موتور جستجوگر گوگل يك محتواي مشخص را با ‌ URLهاي مختلفي مشاهده كند، آن را كپي شده تلقي كرده و شما را پنالتي مي‌كند. براي جلوگيري از بروز اين مشكل، بايد از تغيير مسير ۳۰۱ استفاده كنيد. تغيير مسير صفحات سايت به دلايل گوناگون صورت مي‌گيرد كه يكي از شايع‌ترين آن‌ها، تغيير دامنه سايت است. همچنين برندسازي مجدد و انتقال ترافيك سايت به URL ديگر، از موارد مهمي  است كه ريدايركت در آن ضروري است.

 بيشتر بخوانيد :  طراحي سايت     ساخت وب سايت   طراحي سايت تهران


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۰ آذر ۱۳۹۹ ] [ ۰۸:۴۲:۱۰ ] [ مبينا ]

پاسخ به سؤالات درباره‌ ساختار نشاني وب (URL) و معماري اطلاعات بسيار گمراه‌كننده است، اما موضوع مهمي براي آگاهي است. با اينكه تأثير هوش مصنوعي نسبت به مباحث مربوط به نشاني وب بيشتر است، اما توصيه‌هاي ارائه شده براي هوش مصنوعي، به چگونگي ساختار بندي نشاني وب ختم مي‌شود. در اين مقاله، ويل كريچلو، اين دو مبحث را بررسي كرده و سؤالاتي راهنما براي بررسي هر يك را به اشتراك گذاشته است.

براي طراحي اختصاصي سايت خود با دپارتمان طراحي سايت نوين ماركتينگ تماس حاصل فرماييد.

سلام به همگي، به وبسايت ما خوش آمديد. من ويل كريچلو، يكي از بنيان گذاران Distilled هستم و به شما برخي از نكات پايه‌اي را آموزش خواهم داد. هدف من از اين مقاله، بيان تفاوت‌هاي ميان ساختار نشاني وب و معماري اطلاعات است، اين موضوع از اين نظر اهميت دارد كه اغلب افراد اين دو مفهموم را با هم اشتباه مي‌گيرند و يا آن‌ها را ادغام مي‌كنند و با همين ديدگاه توصيه‌هايي را هم به ديگران ارائه مي‌كنند.

ديدگاه من براي نوشتن اين مقاله، نگاهي سئو محور به موضوع است. بنابراين پژوهشي وسيع‌تر براي معماري اطلاعات مورد نياز است. اما آن‌چه در اين جا مد نظر ما است، عبارتند از: چه چيزي براي موتورهاي جستجو اهميت دارد و چه چيزي هنگام جستجو كردن براي كاربران مهم است؟ بنابراين برخي از مفاهيم اساسي نظير مفهوم ساختار نشاني وب را به هم پيوند مي‌زنيم اما آن‌چه مورد توجه ما خواهد بود، مسير نشاني اينترنتي، يعني آن‌چه بعد از نام دامنه مي‌آيد خواهد بود (www.example.com/whatever-comes-next)

دو روش اصلي براي ساختاربندي نشاني وب وجود دارد. شما مي‌توانيد از زير پوشه‌ها و يا نشاني‌دهي مستقيم به صفحات خود استفاده كنيد. هريك از اين راهكارها، نقاط ضعف و قوت خود را دارند و براي هر كدام هزاران توصيه و پيشنهاد وجود دارد. معمولاً آنچه در ميان افراد رايج شده اين است كه به طور كلي نشاني‌هاي وب كوتاه‌تر بهتر از بلندترها هستند، اما به طور ميانگين بهتر است كه كلمات كليدي شما در نشاني وب استفاده شود.

در مورد اين موضوعات هنوز هم مناقشه وجود دارد، به همين دليل بايد هنرمندانه‌تر به ساختار نشاني وب نگاه كنيد. اكثر اوقات مي‌بينم كه افراد سعي مي‌كنند توصيه‌هايي براي معماري اطلاعات ارائه دهند اما در پايان به صحبت درباره‌ ساختار نشاني وب مي‌پردازند. هدف من اين است كه چنين مباحثي را به چالش بكشم، چراكه ما مي‌‌دانيم دقيقاً درباره چه موضوعي صحبت مي‌كنيم.

به نظر من اين ابهام زماني به وجود مي‌آيد كه ما درباره‌ي اين پرسش كنيم كه كدام صفحات در سايت ما وجود دارد و چه سلسله مراتبي بين اين صفحات و گروه‌هاي صفحات وجود دارد.


سؤالات ساختار نشاني وب

چه صفحاتي وجود دارند در برخي از سطوح، به وضوح سوال نشاني وب است. اگر به صفحه‌ /shoes/womens برويد، آيا با وضعيت ۲۰۰ مواجه مي‌شويد؟ آيا صفحه‌اي وجود دارد كه به سايت من بازگردد؟ اين سؤال، اساساً سؤالي درباره نشاني وب است. اما اگر كمي بيشتر بر موضوع متمركز شويد و بررسي كنيد كه چه دسته‌اي از صفحات يا گروهي از صفحات در وبسايت وجود دارند، سوالي درباره‌ معماري اطلاعات پرسيده‌ايد و به طور دقيق سؤال درباره‌ چگونگي ساختاربندي و سلسله مراتب آن‌ها، مربوط به معماري اطلاعات است.

اما اين موضوع زير سؤالات سلسله مراتبي نشاني وب مدفون شده است. بنابراين زماني كه به عنوان مثال زيرگروه كفش‌هاي زنانه‌ قرمز رنگ در يك سايت تجاري را بررسي مي‌كنيد، هم مي‌توانيد نشاني مستقيمي براي آن در نظر بگيريد و هم ‌مي‌توانيد از زير پوشه براي آن استفاده كند. اين مورد يك سؤال نشاني وب خالص است. اما در زير سؤالي درباره‌ معماري اطلاعات مدفون شده است، سؤالي كه ما را به آن رسانده است.

به نظر من ممكن است كه نكته‌ كليدي زماني مشخص شود كه بپرسيد: صفحات داراي جزييات شما كجا قرار دارند؟ صفحه‌ محصول را براي يك سايت تجاري، در نظر بگيريد. شما مي‌توانيد فقط صفحه‌ /product-slug داشته باشيد. به طور ايده‌آل نشاني اين صفحه مي‌تواند به جاي تعدادي عدد بي‌مفهوم، چند نوع از كلمات كليدي توصيفي در خود داشته باشد. شما مي‌توانيد آن را مانند آدرس بالا به ريشه دامنه متصل كنيد و يا در زير پوشه‌اي قرار دهيد كه با موضوع آن مرتبط است.

به اين ترتيب اگر صفحه مورد نظر مربوط به يك جفت كفش زنانه قرمز باشد، مي‌توانيد آن را مثلاً در نشاني slug/shoes/women/red قرار دهيد. براي هريك از اين موارد نقاط ضعف و قوتي وجود دارد كه نمي‌خواهيم عميق‌تر به آن‌ها بپردازم. اما به طور كلي نكته‌ اساسي اين است كه شما مي‌توانيد مستقل از سؤالات معماري اطلاعات، درباره‌ نشاني‌هاي وب تصميم بگيريد.

سؤالات معماري اطلاعات

نوبت آن رسيده كه درباره معماري اطلاعات صحبت كنيم، زيرا به طور كلي اين سؤالات، مواردي تأثير گذار بر كارايي جستجوي وبسايت شما هستند. همان‌طور كه پيش‌تر هم اشاره كردم، اين سؤالات اساساً به اين موضوع مي‌پردازند كه كدام صفحات وجود دارند و سلسله مراتب آن‌ها چيست.

  • چه تعداد از سطوح دسته‌بندي و زير دسته‌ها را در وبسايت خود داشته باشم؟
  • در نماي ناوبري چه كاري انجام مي‌دهيم؟
  • آيا بايستي تا دو سطح پيش برويم؟
  • آيا بايد تا سه سطح پيش برويم؟
  • آيا به همه‌ صفحات اجازه مي‌دهيم كه خزش و ايندكس شوند؟
  • چگونه ميان صفحات مختلف پيوند برقرار مي‌كنيم؟
  • چگونه ميان محصولات مختلفي كه در يك دسته يا زير دسته هستند پيوند برقرار مي‌كنيم؟
  • چه مسيري را براي دستيابي به اطلاعات بيشتر در مورد يك محصول بايد طي كرد؟

چنين سؤالاتي واقعاً اثر گذار هستند. آن‌ها تغييراتي مهم را هم در مبحث سئو و هم خزش سايت ايجاد مي‌كند. وقتي يك خزنده‌ موتور جستجو به سايت شما وارد مي‌شود و مي‌پرسد «من مي‌خواهم همه‌ي صفحات سايت شما را كاوش كنم، همه صفحات داراي جزييات را خزش كنم»، مسير دسترسي و كليك روي لينك‌هاي سايت چگونه است؟

به اعتبار لينك و مسيرهاي لينكي توجه كنيد

اعتبار لينك هم فاكتوري بسيار مهم است. ساختار لينك‌دهي داخلي شما تعيين كننده‌ چگونگي رتبه‌دهي صفحات (PageRank) و ساير شاخص‌هاي لينكي موجود براي سايت شما است. به همين علت داشتن مسير لينكي عالي به محصولات، بين محصولات مختلف، بين دسته‌ها و سلسله مراتب موجود، حياتي است. چگونه بهترين مسير لينكي از صفحات مهم را به صفحات ارائه‌ جزييات محصول و صفحات پيش از آن را طراحي مي‌كنيم؟

تصميمات هوش مصنوعي خود را پيش از ساختار نشاني وب اتخاذ كنيد

پس از اتخاذ تصميمات دلخواه درباره‌ هوش مصنوعي، مي‌توانيد به صورت مستقل تصميم بگيريد كه كدام نشاني وب، چه ساختاري داشته باشد.

سؤالاتي درباره‌ سئوي معماري اطلاعات وجود دارد و حياتي‌ترين موضوع اين است كه بدانيد، شما مي‌توانيد همه‌ تصميمات مربوط به معماري اطلاعات، شامل اين‌كه كدام صفحات وجود داشته باشند، كدام زير دسته‌ها ايندكس شوند، چگونه بين محصولات هم‌خانواده ارتباط برقرار كنيد و ساير موارد لينكي را اتخاذ كنيد. شما مي‌توانيد تمامي اين تصميم‌ها را گرفته و پس از آن و به صورت مستقل ساختار هر يك از نشاني‌هاي وب را تعيين كرده و براي صفحه‌ مورد نظر استفاده كنيد.

مهم است كه از چنين سؤالاتي غافل نشويد اما تجربه‌ من نشان مي‌دهد كه اين طور نيست. افراد مختلف معمولا درباره‌ سؤالات مربوط به ساختار نشاني وب صحبت مي‌كنند و ابتدا در مورد آن‌ها تصميم‌گيري مي‌كنند، اما همانطور كه پيش از اين هم اشاره كردم، روش برعكس آن درست است و بايد تصميمات مربوط به معماري اطلاعات را اتخاذ كرده و بر اساس بهترين آن‌ها ساختار نشاني وب را تعيين كنيد. انتخاب نشاني وب از ميان نشاني‌هاي طولاني، تشريحي و يا كوتاه موردي هنري است تا علمي و بر مبناي نگرش شما به موضوع است.

اين مقاله مقدمه‌اي براي يك موضوع بنيادي است. اميدوارم از خواندن اين مقاله راضي باشيد و اميدوارم به زودي مقالات ديگري مرتبط با اين موضوعات را منتشر كنم.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۰ آذر ۱۳۹۹ ] [ ۰۱:۳۰:۴۸ ] [ مبينا ]

در حدود سال ۲۰۰۵، وبلاگ‌هاي شركتي محبوبيت يافتند. بازيگران بزرگ در دنياي كسب‌وكار مي‌گفتند كه چنين پلت‌فرم‌هايي مي‌توانند ترافيك بيشتري را به وب‌سايت اصلي‌شان روانه كرده و فروش بيشتر محصولات را حاصل شود و حتي جريان اضافي از درآمد تبليغات را ايجاد مي‌كند (مجله كارآفرين در سال ۲۰۰۶). با اين تفاسير چرا بازاريابان و مسئولان اجرايي استفاده گسترده‌تري از  پست هاي قديمي وبلاگ ها نكنند؟

براي مشاوره رايگان بهبود مطالب سايت خود با دپارتمان توليد محتوا نوين ماركتينگ تماس حاصل فرماييد.

متأسفانه، اولين تمركز در حوزه محتويات برند هميشه بر روي مسائل جزئي مانند كيفيت يا سرگرمي متمركز نبودند، بلكه بر كل محتوا و كلمات كليدي تمركز داشتند. حالا ما آموخته‌ايم كه بسياري از وبلاگ‌هاي شركتي بزرگ چندان كارآمد نبوده و ارزش زيادي ايجاد نمي‌كنند. اما در بعضي از سايت‌ها، پشت بسياري از كليك‌هاي صفحه بعد، اين پست هاي قديمي وبلاگ هنوز هم در پس زمينه نگهداري مي‌شود.

اين وضعيت، SEO‌‌هاي امروزي و تيم‌هاي توليد محتوا را كلافه كرده است. اگر سايت شما مقادير زيادي از پست هاي قديمي وبلاگ را داشته باشد، چه بايد كرد؟ آيا مشكلي ندارد آن‌ها را به حال خود رها كنيم؟ آيا بايد كاري درباره آن‌ها انجام داد؟


چرا اصلا آدرس پست هاي قديمي وبلاگ را بدهيم؟

در بسياري از سايت‌ها، تعداد زياد صفحات، بزرگترين دليل براي در نظر گرفتن بهبود يا نظم‌بخشي محتواي قديمي است. اگر مديران محتواي گذشته كميت مطالب را به كيفيت ترجيح داده باشند، بسياري از پست‌هاي قديمي وبلاگ در سايت دفن شده‌اند، راجع به تمام موضوعات در سايت مطلب گذاشته شده و فهرست كردن محتواي سايت بسيار دشوار خواهد بود.

از ديدگاه فني، بسته به مقياس محتواي قديمي كه با آن برخورد مي‌كنيد، كاهش تعداد صفحاتي كه شما ارائه مي‌دهيد، مي‌تواند به افزايش كارايي خزش (Crawl) كمك كند. اگر گوگل بايد ۱۰۰۰ URL را براي يافتن ۱۰۰ مطلب مناسب زير و رو كند، آن‌ها اين مسئله را متوجه مي‌شوند و در آينده اين مقدار زمان و توجه را صرف شانه كردن و مرتب كردن مطالب شما نمي‌كنند.

از ديدگاه بازاريابي، محتواي شما نشان دهنده نام تجاري شماست و بهبود مجموعه محتوايي كه شما ارائه مي‌دهيد به ديدگاه مشتريان نسبت به شما، به عنوان يك صاحب نظر در حوزه كاري خودتان، تاثير مي‌گذارد. بهينه‌سازي و مديريت محتواي موجود شما مي‌تواند تمركز روشن‌تري بر روي مجموعه‌ مطالب شما قرار داده، پيدا كردن مطالب در آن را ساده‌تر كرده و از اينكه اين مساله براي كاربران و صاحبان كسب و كار ارزش ايجاد مي‌كند، اطمينان حاصل مي‌كند.

براي يك ثانيه به عقب برگرديد و اين مسئله را از يك سطح بالاتر نگاه كنيد: اگر تصميم گرفته‌ايد كه توليد محتوا براي شركتتان ارزشمند است، استفاده كامل از منابع موجود و اطمينان حاصل كردن از اين كه آن‌ها باعث كندي شما نمي‌شوند، امر مهمي خواهد بود.

تصميم بگيريد كه چه چيزي را نگه داريد: موجودي و ارزيابي

موجودي

اولين كاري كه قبل از دسترسي به پست‌هاي وبلاگ خود بايد انجام دهيد اين است كه مطمئن شويد چه چيزهايي موجود داريد. فهرست كامل URL‌‌ها و متاديتا‌هاي يكپارچه، فوق العاده در ارزيابي و مستندسازي مفيد واقع خواهد شد.

بسته به سيستم مديريت محتوايي كه استفاده مي‌كنيد، به دست آوردن اين ليست مي‌تواند به سادگي ايجاد يك فيلد پايگاه داده باشد. يا مي‌توان URL‌‌ها را با تركيبي از داده‌هاي گوگل آناليز، ابزار وب مستر و يك خزش جامع با ابزارهايي مانند Screaming Frog جمع‌ آوري كرد. اين پست طرح كلي و خوبي از نحوه دريافت داده‌هايي كه از اين منابع نياز داريد را به شما ارائه مي‌دهد.

صرف نظر از اين كه آيا ليستي از URL‌ها داريد يا نه، انجام يك خزش كلي بر روي وبسايت‌تان براي داشتن يك ديد كلي از ساختار لينك‌ها و چگونگي تفاوت آن‌ها با آنچه در سيستم مديريت محتوا (CMS) مشاهده مي‌كنيد، مي‌تواند مفيد باشد.


ارزيابي پست هاي قديمي وبلاگ

هنگامي كه شما مي‌دانيد چه چيزي داريد، وقت آن است كه محتوا را ارزيابي كرده و تصميم بگيريد كه ارزش آن چيست. در حين انجام اين كار، بايد به اين ۵ سوال پاسخ دهيد:

  1. آيا براي كاربران مفيد است؟

محتوايي براي كاربران سودمند است كه مفيد، آموزنده يا سرگرم كننده باشد. سوالات كاربران را جواب داده، به آنها كمك مي‌كند مشكلات را حل كنند يا آن‌ها را سرگرم مي‌كند. اين محتوا مي‌تواند هر چيزي از عيب‌يابي گرفته تا مجموعه‌اي از عكس‌هاي الهام بخش باشد.

  1. آيا براي ما مفيد است؟

محتوايي كه مي‌تواند براي ما سودمند باشد، رتبه‌بندي ارگانيك، بازديد يا لينك‌هاي ورودي را به دست آورده يا با ايجاد تبديل‌ها، ارزش كسب و كار را تامين مي‌كند. علاوه بر اين، داشتن محتوايي كه مي‌تواند به ايجاد نام تجاري يا ايجاد موثر مزيت‌هاي موضعي كمك كند، بسيار عالي است تا بر روي هر سايتي وجود داشته باشد.

  1. آيا مفيد است؟

در حالي كه پرسيدن اين سوال ممكن است كمي درباره هر محتوايي كليشه‌اي باشد، هنگامي كه محتوايي كه مفيد نيست را مي‌خوانيد، خودتان متوجه اين موضوع خواهيد شد. اين در مورد چيزهاي اساسي صادق است، مثلا اگر محتوا جذاب نيست، احتمالاً داراي اشتباهات دستوري بسياري است يا به نظر نمي‌رسد كه به موضوع خاصي اشاره داشته باشد.

  1. آيا مرتبط است؟

اگر محتوا حداقل به طور سطحي به سايت، صنعت يا مشتريان شما مربوط نمي‌شود، بايد دليل قانع‌كننده‌اي براي حفظ آن داشته باشيد. اگر هيچ كدام از شرايط قبل صادق نيست، احتمالا اين مطلب ارزش نگه داشتن را ندارد.

  1. آيا پست هاي قديمي وبلاگ مشكلاتي را به وجود آورده است؟

محتواي مشكل‌زا ممكن است حاوي مطالب تكراري، هدف قرار دادن موضوعي تكراري، دزدي ادبي، محتوايي كه مسئوليت قانوني دارد، يا هر تعداد مسائل ديگري كه احتمالا نمي‌خواهيد در سايت خود با آن مواجه شويد. من به شخصه متوجه اين مساله شده‌ام كه مرحله ارزيابي فرصتي ويژه براي شناسايي پست‌هايي است كه موضوعات مشابه را هدف قرار داده و شما بايد آن‌ها را ادغام كنيد.

با استفاده از اين معيارها، مي‌توانيد پست‌هاي قديمي وبلاگ خود را به سطل‌هاي نگه داشتن و نگه نداشتن تقسيم كنيد. نگه نداشتن را مي‌توان به يكي از مرتبط‌ترين پست‌ها يا صفحه اصلي وبلاگ منتقل كرد. سپس وقت آن است كه توجه خود را به ديگر موارد منعطف كنيد.

 

با پست‌هاي قديمي وبلاگ خود كه نگه مي‌داريد بايد چه كرد؟

حالا يك سطل از محتوايي داريد كه بايد مرتب كنيد. تمام پست‌هايي كه تا به امروز ساخته شده‌اند، ارزش خاصي دارند. اكنون ما مي‌خواهيم با بهبود، گسترش و ارتقاء آن‌ها بيشترين استفاده را از آن‌ها ببريم.

بهبود

وقتي مي‌خواهيد پست هاي قديمي وبلاگ كه داراي ساختار خوبي است را تنظيم كنيد، بهتر است از بهبود هدف‌گيري و دستورالعمل‌هاي كلي نوشتاري شروع كنيد. شما بايد اطمينان حاصل كنيد كه پست وبلاگ شما داراي يك هدف مشخص است، يك موضوع و شرايط خاص را هدف قرار مي‌دهد و اين كار را در زبان انگليسي (يا هر زبان ديگري كه ممكن است در وبلاگ شما وجود داشته باشد) به خوبي انجام مي دهد.

هنگامي كه محتوا به خودي خود شكل مناسبي دارد، از اضافه كردن هرگونه پيشرفت فني كه مورد نياز متن است، از قبيل: پيوند دهي مرتبط، تغيير متن يا نشانه‌گذاري طرح اطمينان حاصل كنيد.

سپس وقت آن است كه مطمئن شويد محتواي شما زيبا است. بهبودهاي بصري مانند اضافه كردن خطوط شكسته، نقل قول‌ها و تصاوير بر تجربه كاربر تاثير مي‌گذارد و مي‌تواند كاربر را براي مدت بيشتري در صفحه نگه دارد.

گسترش يا به روز‌رساني

همه پست‌هاي قديمي وبلاگ لزوما در شكل ضعيفي نيستند، كه اين امر مي‌تواند يك فرصت عالي باشد. راه ديگر براي به دست آوردن ارزش بيشتر از آن‌ها، بازنويسي يا به روزرساني اطلاعاتي است كه در آن‌ها وجود دارد تا محتواي قديمي دوباره تازه شود. داده به ما مي‌گويد كه اين مسئله ارزش تلاش صرف شده را دارد، تا جايي كه وبلاگ‌نويسان تجاري كه پست‌هاي قديمي وبلاگ را به‌روز مي‌كنند ۷۴% نتايج قوي‌تري را گزارش كرده‌اند.

روش‌هاي گسترش يا به‌روزرساني يك پست عبارتند از: كشف كردن يك متد ديگر در متن اوليه، اضافه كردن اطلاعات جديدتر يا ادغام تحولات اخير يا تغيير نظرات است. به طور خلاصه، شما مي‌توانيد يك قطعه از محتوا را با تغيير دوباره آن به يك محتواي جديد تبديل كنيد، از جمله اين اقدامات مي‌توان به اضافه كردن تصاوير جديد، ويديو جذاب و يا حتي تبديل آن به يك محتواي صوتي، اشاره كرد.

ارتقاء

اگر شما منابع را در ايجاد و بهينه‌سازي مطالب سرمايه‌گذاري كرده‌ايد، فقط سعي خواهيد كرد تا حد امكان بازديد محصول نهايي را افزايش دهيد. اين امر را مي‌توان به روش‌هاي مختلفي انجام داد، مانند اشتراك‌گذاري مجدد در كانال‌هاي اجتماعي بزرگ، جابجايي پست‌ها در صفحه اول وبلاگ خودتان يا حتي كمي ارتقاء خارجي از طريق تبليغ.

پيگيري

هنگامي كه پست هاي قديمي وبلاگ شما مرتب شده و شما در تلاش براي به دست آوردن بيشترين ارزش از محتواي موجود خود هستيد، دنبال كردن تاثيرات اين تغييرات يك گام مهم است.

مهمترين معيار موفقيت، بازديد ارگانيك است؛ حتي اگر وبلاگ شما براي توليد سرنخ‌ها يا ساير اهداف خاص طراحي شده باشد، تعداد بازديد‌هاي صفحه نيز بايد به نسبت ساير اقدامات همبستگي خوبي با موفقيت محتوا داشته باشد. براي نمايش بهتر مجموع بازديدها، من نشست‌هاي ارگانيك صفحه ورود را در Google Analytics نظارت مي‌كنم.

من همچنين دوست دارم نگاهي به رتبه بندي‌هاي ارگانيك نيز داشته باشم، زيرا مي‌توانيد با يك نگاه اجمالي، متوجه شويد كه آيا يك محتوا، قبل از آنكه موفق به كسب ترافيك ارگانيك با آن اصطلاحات شود، درباره يك موضوع خاص در حال جلب توجه است يا خير.

به خاطر داشته باشيد كه صرف نظر از تغييراتي كه انجام داده‌ايد، اغلب براي گوگل چند ماه طول مي‌كشد تا ارتباط و رتبه بندي محتوا را به روزرساني كند. بنابراين صبور باشيد، نظارت كنيد و به گسترش، به‌روز‌رساني و تبليغ ادامه دهيد!


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۰ آذر ۱۳۹۹ ] [ ۰۱:۲۷:۴۶ ] [ مبينا ]

دوربين مدار بسته دام (Dome) از پركاربردترين و پرفروش‌ترين انواع دوربين مدار بسته است. اين نوع دوربين مدار بسته در كنار دوربين مدار بسته بولت (Bullet)، اكثريت دوربين‌هاي مدار بسته را تشكيل مي‌دهند. استفاده از اين دوربين ها در نظارت ويدئويي در امنيت افراد، اموال، منابع و ساختمان‌ها امروزه نقش پررنگي دارد. تعداد دوربين‌هاي مدار بسته در جهان در سال‌هاي گذشته رشد به سزايي داشته، به طوري كه در سال 2014 تخمين زده مي‌شد كه 240 ميليون دوربين مدار بسته در سراسر جهان فعالند، و اين عدد در پايان سال 2019 به 770 ميليون رسيده است. همچنين پيش‌بيني مي‌شود كه در سال 2021 نيز تعداد دوربين هاي مدار بسته در جهان رشد 7 درصدي داشته باشد.

دوربين‌هاي مدار بسته بر اساس موارد مختلفي همچون نوع سيگنال و شكل ظاهري دسته‌بندي مي‌شوند. در دسته‌بندي بر اساس شكل ظاهري، مي‌توان به دوربين‌هاي دام، بولت، فيش‌آي، باكس و كيوب اشاره كرد. دوربين مدار بسته دام كه رايج‌ترين نوع دوربين مدار بسته بوده و امروزه در انواع ساختمان‌هاي تجاري، مسكوني، عمومي و همچنين سيستم نظارت شهري استفاده مي‌شود، به شكل گنبدي بوده و به همين دليل به اين نام خوانده مي‌شود. در اين مطلب قصد داريم با بررسي ويژگي‌ها، كاربردها، مزايا و محدوديت‌هاي اين نوع دوربين، به بررسي آن بپردازيم.

شكل ظاهري دوربين مدار بسته دام

دوربين مدار بسته دام داخل يك محفظه شيشه‌اي به شكل يك نيم‌كره و گنبدي شكل بوده و به همين دليل به آن دوربين دام (به انگليسي: Dome و به معناي گنبد و برآمدگي) مي‌گويند. دوربين‌هاي دام بسيار پر استفاده بوده و در انواع و اندازه‌هاي مختلف طراحي شده‌اند به طوري كه بتوانند در برابر عوامل مختلف بيروني مانند سرقت، رطوبت و گرد و خاك مقاومت كنند. همچنين از قابليت‌هاي مختلف مانند ديد در شب و ارسال تصاوير بر روي اينترنت نيز مي‌توانند بهره برند. دوربين مداربسته دام نصب نسبتا ساده‌اي داشته و از قسمت صاف پشتي خود به هرجايي مانند سقف يا پايه‌اي مخصوص پيچ مي‌شود. به دليل شكل دوربين دام كه از بالا متصل مي‌شود، جلوي ساخت لانه يا تار توسط جانوراني مثل كبوتر‌ يا عنكبوت گرفته شده و پوشش لنز دوربين به اين وسيله گرفته نمي‌شود، مسئله‌اي كه در دوربين‌هاي بولت مي‌تواند مشكل‌ساز شود.

دوربين‌هاي مدار بسته دام به دليل شكل ظاهري خود در فضاهاي بزرگ مي‌توانند پوشش مناسبي ارائه دهند. اگرچه بسياري از اين دوربين‌ها مي‌توانند در فضاي آزاد و در معرض باران نيز نصب شوند، ولي در بسياري از موارد براي كاربردهاي داخلي استفاده مي‌شوند. ظاهر مناسب و شكيل آن‌ها استفاده از اين نوع دوربين را براي نصب در لابي هتل‌ها، سالن‌هاي بزرگ در فروشگاه‌ها و رستوران‌ها ممكن كرده است. پوشش لنز اين دوربين‌ها گسترده‌تر بوده و در بعضي از مدل‌ها (دوربين اسپيد دام) قابليت حركت و كنترل از راه دور را نيز دارد، در حالي كه در دوربين‌هاي بولت جهت لنز به سمت يك نقطه بوده و دستي تنظيم مي‌شود، اگرچه از لحاظ فاصله قادر به پوشش مناطق دورتري هستند.

دوربين اسپيد دام

نوع خاصي از دوربين دام نيز وجود دارد كه به اسپيد دام (PTZ Camera) معروف بوده و نام انگليسي آن برگرفته از سه كلمه‌ي Pan، Tilt و Zoom است كه به معناي حركت در راستاي بالا و پايين، چپ و راست و همچنين بزرگنمايي مي‌باشد. همانطور كه از اسم اين نوع دوربين پيداست، لنز آن قابليت حركت و پوشش گسترده‌ي محيط را دارد. استفاده از اين دوربين نيازمند اپراتوري براي كنترل آن به صورت دستي و بررسي تصاوير است. بسته به نوع نرم‌افزار، دستگاه مي‌تواند حركات را به صورت اتوماتيك نيز دنبال كرده و ضبط كند. اين دوربين اين مزيت را دارد كه مي‌توان از راه دور و با تغيير زاويه و بزرگنمايي لنز آن، به تصاوير زنده از مكان وسيعي در حالت 180 درجه يا 360 درجه دست پيدا كرد.

اگرچه دوربين اسپيد دام با حركت خود فضاي زيادي را پوشش مي‌دهند ولي به تنهايي و به صورت همزمان زاويه ديد محدودي داشته و اين مي‌تواند در كاربري عمومي مشكلاتي را به همراه آورد. به طور مثال در صورتي كه اين دوربين‌ها روي حالت اتوماتيك يا پيش‌فرض تنظيم شده باشند، چرخه‌ي ضبط آن‌ها امكان دارد به صورتي عمل كند كه بعضي از نقاط را در لحظات حساس پوشش نداده و حوادث مهمي را از دست دهد. همچنين به دليل وجود قطعات مكانيكي زياد كه در حال حركت هستند، امكان خرابي زودهنگام در دوربين هاي اسپيد دام بيشتر بوده و عمر كوتاه‌تري دارند.

بيشتر بخوانيد: دوربين مداربسته براي منزل

مزاياي دوربين مدار بسته دام

دوربين هاي مدار بسته دام با شكل ظاهري خاص خود مزيت‌هايي را به ارمغان آورده‌اند كه كاربردهاي مهمي را براي آن‌ها به وجود آورده است. در اين قسمت به بررسي چند مزيت كليدي در دوربين دام مي‌پردازيم.

مشخص نبودن جهت ضبط تصوير

يكي از مهم‌ترين و عمده‌ترين مزاياي دوربين‌هاي مدار بسته دام، اين است كه افراد بيروني نمي‌توانند جهت فيلمبرداري آن را به راحتي تشخيص دهند. لنز دوربين داخل يك برآمدگي شيشه‌اي است كه داخل آن به سختي ديده مي‌شود، بنابراين فرد خاطي نمي‌تواند متوجه شود كه لنز دوربين به چه سمتي نشانه رفته است. اين عدم قطعيت و مشخص نبودن نقاط مورد پوشش توسط دوربين خود باعث ايجاد عدم امنيت براي فرد سارق مي‌شود. احتمال به شناسايي دستگيري توسط مراجع امنيتي، باعث پيشگيري از وقوع جرم توسط مجرمين شده است.

استقامت مكانيكي بالا

از ديگر مزاياي دوربين مدار بسته دام بايد به استقامت بالاي آن‌ها اشاره كرد. دوربين هاي مدار بسته هميشه در معرض خرابكاري بوده و سارقان در صورت احساس خطر و احتمال شناسايي، به خراب كردن و در نتيجه از بين بردن نظارت آن‌ها مي‌پردازند. دوربين دام به گونه‌اي طراحي و ساخته مي‌شود كه در مقابل خرابكاري و آسيب مجرمان در امان بماند. قاب دوربين‌ها با استانداردهاي بالاي ضد خرابكاري (مانند IK08 و IK10) (لينك خارجي https://en.wikipedia.org/wiki/EN_62262) طراحي شده‌اند و از خود دوربين درون محفظه‌اي بسيار محكم و غير قابل نفوذ محافظت مكانيكي مي‌شود. از كار انداختن اين دوربين‌ها به راحتي ممكن نبوده و نيازمند ابزار خاص است. در مقابل دوربين‌هاي بولت را كه در ارتفاع پايين‌تري هم قرار دارند را مي‌توان به صورت دستي تغيير جهت داده و جلوي ضبط تصاوير را گرفت.

زاويه ديد وسيع

دوربين‌هاي مدار بسته دام به گونه‌اي است كه مي‌تواند زاويه‌ي وسيع‌تري را نسبت به دوربين‌هاي ديگر پوشش دهد. لنز دوربين بولت به عنوان ديگر نوع پرفروش دوربين مداربسته به يك سمت نشانه رفته، و اگرچه از قابليت بزرگنمايي و ديد تا دوردست خوبي بهره مي‌برد، اما زاويه‌ي بزرگي را نمي‌تواند تحت پوشش خود قرار دهد. دوربين دام در مكان‌هاي وسيع و سالن‌هاي بزرگ پراستفاده‌تر است. در سالن‌هاي رستوران، بانك، محوطه‌هاي بزرگ مانند مدرسه، چهارراه‌هاي شلوغ شهر، سالن‌هاي توليد و همچنين بيمارستان‌ها مي‌توان دوربين‌هاي مدار بسته از نوع دام را يافت.

ساير ويژگي‌ها

دوربين هاي مدار بسته دام از مزيت‌هاي گوناگون دوربين هاي مدار بسته نيز استفاده مي‌برند. به طور مثال انواع گوناگوني از دوربين دام به صورت ضد آب و مقاوم در برابر باران ساخته شده است. از اين دوربين‌ها مي‌توان در بيرون از ساختمان‌ها، خيابان‌هاي شهر و مناطقي كه امكان تماس با آب وجود دارد استفاده كرد. همچنين بعضي دوربين هاي مدار بسته دام را به وسيله هيتر گرمايي و سنسور دما به طوري طراحي كرده‌اند كه قابليت كار در دماهاي بسيار پايين يا بالا را داشته باشد. استفاده از قابليت ديد در شب (IR) نيز در دوربين هاي مدار بسته دام باعث مي‌شود استفاده از آن‌ها در تاريكي شب و اماكن تاريك ممكن شود.

بيشتر بخوانيد: نمايندگي هايك ويژن   پشتيباني هايك ويژن

محدوديت‌هاي دوربين دام

دوربين دام محدوديت‌هايي نيز دارد كه باعث مي‌شود در مواردي استفاده از انواع ديگر، دوربين مدار بسته به‌صرفه‌تر باشد. بعضي از اين محدوديت‌ها را بررسي مي‌كنيم.

نصب سخت‌تر به نسبت دوربين بولت

دو نوع دوربين مدار بسته‌ي دام و بولت عمده‌ي دوربين‌ها را تشكيل مي‌دهند. هر دو نوع اين دوربين‌ها با توجه به استفاده مكرر از نصب و راه‌اندازي ساده‌اي برخوردارند. به هر حال، نصب دوربين مدار بسته دام نسبت به دوربين نوع بولت اندكي سخت‌تر است. دوربين بولت داراي پايه‌ايست كه مستقلا به ديوار متصل شده و به راحي جدا مي‌شود، در حالي كه در دوربين دام بايد قسمت مسطح دوربين به سقف متصل شود. همچنين براي تغيير زاويه‌ي مورد پوشش دوربين دام بايد آن را باز كرده و مجددا تنظيم نمود، در حالي كه زاويه‌ي ضبط دوربين بولت را مي‌تواند به راحتي و دستي تغيير داد و هر هر جايي كه در اطراف دوربين قرار دارد، تصويربرداري كرد.

محدوديت محل نصب

اگرچه هر دو نوع دوربين مدار بسته دام و بولت با قابليت‌هاي خاص استفاده شده در آن‌ها توانايي نصب در هر محيطي را دارند، اما نصب دوربين دام مي‌تواند محدوديت‌هايي داشته باشد. به طور مثال دوربين دام به گونه‌اي طراحي شده كه قسمت مسطح آن به سقف متصل شود، مسئله‌اي كه هميشه ساده نبوده و امكان وجود محدوديت هست. در مقابل دوربين‌هاي مدار بسته بولت را مي‌توان به هر قسمتي از ديوار يا سقف متصل كرد. همچنين در نصب ،دوربين مدار بسته دام در قسمت‌هاي گوشه‌اي محيط، حداقل نصف فضاي اطراف آن‌ها را ديوار پوشش داده فلذا از پتانسيل كامل خود استفاده نمي‌كنند. اين مسئله باعث شده دوربين دام در ميان فضاهاي وسيع بيشتر به كار رود. ظاهر زيباتر آن نيز اين كاربري را بيشتر مورد توجه قرار داده است.

كلام آخر؛ در خريد دوربين دام به چه مسائلي توجه كنيم؟

دوربين مدار بسته دام پراستفاده‌ترين نوع دوربين مدار بسته در دسته‌بندي مربوط به شكل ظاهري هستند. اين دوربين‌ها با امكانات خود قابليت استفاده در هر مكان و شرايطي را دارند. از جمله مسائل مورد توجه در هنگام خريد، تعداد دوربين مورد نياز است. دوربين‌هاي دام مي‌توانند فضاي بيشتري را ولي در فاصله كوتاه‌تر پوشش دهند. نوع PTZ اين دوربين نيز قابليت حركت و پوشش كامل محيط را دارد، ولي اين پوشش حداكثري به صورت همزمان مهيا نيست. محل و نوع استفاده از دوربين نيز بايد مورد توجه قرار گيرد، در صورت قرار داشتن دوربين در خارج از محيط ساختمان بايد در برابر باران و گرد و خاك مقاومت داشته و در صورت استفاده در تاريكي، بايد به قابليت ديد در شب (IR) مجهز باشد. مطرح كردن اين سوالات با مشاوران مجرب در نصب دوربين مدار بسته مي‌تواند به انتخابي مطمئن و مناسب كمك كند.

بيشتر بخوانيد: برند هايك ويژن


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۸ آذر ۱۳۹۹ ] [ ۱۰:۰۲:۲۵ ] [ مبينا ]
اين روزها براي خيلي ها سئو مهم است و ما در ارائه خدمات سئو رازي داريم كه امروز مي‌خواهيم آن را براي شما بازگو كنيم. بله راز مهم ما متا تگ است.

متا تگ‌‌ها فقط براي موتورهاي جستجو به كار گرفته مي‌شوند و هنوز هم بخش مهمي از الگوريتم اصلي گوگل‌اند. از اين رو به هيچ عنوان نبايد متا تگ ها را ناديده بگيريد. ما در اين مقاله به بررسي متا تگ ها رايج مي‌پردازيم و ميزان مفيد بودن آنها را واكاوي مي‌كنيم. بعد از خواندن اين مقاله به راحتي درمي‌يابيد كه آيا وقت كافي را به بخش‌هاي تاثيرگذار اختصاص مي‌دهيد يا خير.

 متا تگ هاي تعريف شده

متا تگ‌ها، يا عناصر HTML، كدهاي متني هستند كه به موتورهاي جستجو و بازديدكنندگان وبسايت كمك مي‌كنند محتوايي كه در صفحه وب يافت مي‌شوند را بهتر درك كنند.

متا تگ‌ها محتواي واقعي نيستند كه در صفحه نشان داده مي‌شوند.

هدف از برچسب هاي متا توصيف محتوا است. بنابراين، اين عناصر HTML در قسمت صفحه HTML و نه در قسمت يافت مي‌شوند. از آنجايي كه برچسب‌هاي متا بايد در كد HTML نوشته شوند، شما ممكن است از آنها استفاده نكرده باشيد.

متا تگ

چه چيز هنوز مهم است؟

ما مي‌دانيم كه جستجوگرها در حال تحول‌اند و اهميت كلمات كليدي تغيير كرده. اما بياييد به ميزان تاثير واقعي درخواست جستجو شده توجه كنيم. يك درخواست جستجو به صورت كلمات فرمول بندي مي‌شود و كاربران موتور جستجو، اساسا رتبه كلمات كليدي ( SERPs) وارد شده در نوار جستجو را بررسي مي‌كنند.

موتورهاي جستجو متوجه مي‌شوند كه كاربران انتظار دارند نتايجي حاوي كلمات دقيق وارد شده را ببينند. فرض كنيد كه من به فكر شروع يك كسب و كارم و درخواست جستجو متنم را با اين عبارت تايپ مي‌كنم: ” چگونه يك نام تجاري را ارائه دهم” . من در ليست رتبه بندي موتور جستجو به دنبال صفحاتي‌ام كه در عنوان خود عبارت ” ارائه  كسب و كار” را دارند. در حالي كه موتورهاي جستجو ممكن است در جستجوي معناشناختي و نمايه‌سازي معناشناسي برخي موارد را  پنهان كنند. ارائه نتايجي كه حاوي كلمات دقيق درخواست جستجو است، يك قابليت ارزشمند به حساب مي‌آيد.

متا تگ‌ هايي كه حتما بايد استفاده كنيد

متا تگ عنوان و متا ديسكرپشن (تگ توضيح متا) از لازمه‌هاي موفقيت SEO است. اين دو عنصر HTML براي رتبه بندي يك صفحه ضروري‌اند. به عنوان يك تازه كار، بياييد نگاهي دقيق‌تر به آن‌ها بيندازيم تا بدانيم كه چرا آن‌ها در ليست موارد ضروري قرار دارند.

 متا تگ‌هاي عنوان

متا تگ عنوان يك عنصر HTML است كه موضوع يك صفحه را توصيف مي‌كند. اين در بالاي مرورگر در نوار عنوان و در ليست عنوان‌هاي يك صفحه نتايج موتور جستجو نمايش داده مي‌شود. حضور يك اصطلاح جستجو شده سازگار با درخواست كاربر در برچسب عنوان هنوز يك سيگنال قوي براي موتورهاي جستجو است. همچنين، موتورهاي جستجو كلمات كليدي برجسته‌اي را از درخواست جستجوي كاربر، در عنوان نمايش مي‌دهند. اين كمك مي‌كند تا نرخ كليك بالاتر را دريافت كنيد، زيرا كاربران اينترنت نتايج جستجو را به دنبال يافتن اصطلاح دقيق جستجو شده مي‌كاوند. اگر آن واژگان دقيق را در نتايج جستجو نبينند، كمتر احتمال دارد بر روي ليست كليك كنيد، بنابراين، ميزان CTR كاهش مي‌يابد.

متا تگ عنوان بايد با محتواي صفحه مرتبط باشد. كليد واژه اصلي بايد اولين كلمه در عنوان صفحه باشد و هر چه يك كلمه كليدي به شروع برچسب عنوان نزديك‌تر باشد، براي اهداف رتبه بندي مفيدتر است.

 

تگ متا ديسكريپشن (توضيحات متا)

تگ متا ديسكريپشن، يك برچسب متا HTML است كه توضيحي مختصر درباره صفحه ارائه مي‌دهد. اگر چه متا ديسكريپشن براي كاربران در سايت نمايش داده نمي‌شود، موتورهاي جستجو اغلب از متا تگ ديسكريپشن به عنوان قطعه كوتاه متن زير برچسب عنوان در نتايج موتور جستجو استفاده مي‌كنند. تگ‌‌هاي متا ديسكريپشني كه به خوبي نوشته شده‌اند، با آن كه براي رتبه بندي موتورهاي جستجو مهم نيستند، براي ارتقاي نرخ كليك كاربران در صفحه نتايج موتور جستجو بسيار مهم‌اند.

متن متا ديسكريپشن بايد  قانع كننده باشد. از آنجا كه تگ متا به عنوان كپي تبليغاتي در نتايج جستجو عمل مي كند، اين شانس شما براي جلب بازديدكنندگان را افزايش مي‌دهد. صفحه را به وضوح توصيف كنيد و از يك ابزار بازاريابي دوستانه براي ايجاد يك توصيف جذاب استفاده كنيد كه باعث افزايش نرخ كليك شما مي‌شود.

 

استفاده از متا تگ به همراه متن براي تصاوير

alt به همراه متن يك ويژگي اضافه شده به برچسب تصوير در HTML است تا به موتورهاي جستجو كمك كند تا درك كنند چه تصويري را نمايش مي‌دهند. اگرچه موتورهاي جستجو نمي‌توانند تصاويري كه ما در وب سايت‌هاي خود ارسال مي‌كنيم را  ببينند، مي‌توانند آنچه را كه در متا تگ alt نشان داده شده است را بخوانند.

البته شواهدي در دست است كه هوش مصنوعي گوگل اين روز‌ها به شدت در شناسايي تصاوير قدرت يافته است و مي‌تواند بسياري از تصوير‌ها را بي آن كه به برچسب متا توجه كند تشخيص دهد.

مي‌دانيم كه اكثر جستجوها مربوط به تصوير نيستند، هنوز هم يك فرصت عالي براي به دست آوردن بازديد كنندگان موتور جستجو است. استفاده از متا تگ‌ها باعث شناسايي نام تجاري شما مي‌شود.

alt به همراه متن بايد به وضوح نوشته شود و حاوي متني باشد كه تصوير را توصيف كند. اگر تصوير شما از يك شيء باشد، از ويژگي‌هايي مانند رنگ يا اندازه شيء استفاده كنيد تا اطلاعات بيشتر و دقيق تري در مورد تصوير نمايش داده شود. علاوه بر اين، alt به همراه متن فقط براي موتورهاي جستجو نيست: آنها يك عنصر ضروري براي رعايت استانداردهاي دسترسي اساسي هستند. alt به همراه متن يك جايگزين مناسب براي متن ساده براي كاربراني است كه صفحه را مي خوانند.

برچسب no follow

گوگل برچسب “no follow” را به عنوان يك راه براي مديران وب معرفي مي‌كند كه با استفاده از آن موتور جستجو لينك‌هاي خاصي را در وبسايت شما دنبال نكنند. ويژگي” rel = “nofollow مي‌تواند بسيار مفيد باشد. با استفاده از اين رل اطمينان حاصل مي‌كنيد كه رتبه صفحه شما (PageRank) با لينك‌هاي موجود در سايتتان منتقل نمي‌شود. اگر شما هر نوع حمايت مالي از  وبسايت ديگري دريافت مي‌كنيد و لينك‌هاي آن وبسايت را در سايت خود قرار مي‌دهيد، برچسب‌هاي No follow براي شما ضروري هستند.

برچسب no index

برچسب “no index” استفاده مي‌شود تا يك صفحه خاص را در نتايج جستجو وارد نشود. اگر در وب سايت شما محتوايي وجود دارد كه شما مايل به خارج كردن آن از نتايج جستجو هستيد، اين برچسب‌ها ضروري‌اند. برچسب هاي no index مي‌توانند به صورت يك متا تگ يا يك عنوان پاسخ HTTP اجرا شوند.

تگ متا nice to have

در يك چشم انداز بسيار رقابتي در بين موتورهاي جستجو، متا تگ‌ هاي “nice to have” هر چند به اندازه مواردي كه در بالا ذكر شده مفيد نيستند، نبايد ناديده گرفته شوند.

لينك‌هاي كانونيكال (Canonical)

لينك‌هاي كانونيكال زماني استفاده مي‌شوند كه محتواي يك صفحه از طريق URL هاي مختلف در دسترس باشد و URL هاي تكراري ايجاد شوند. به منظور تثبيت ورودي هاي تكراري و كمك به موتور جستجو براي انتخاب بهترين URL، توصيه مي‌كنيم با استفاده از يك لينك كانونيكال براي نشان دادن URL هاي indexable استفاده كنيد.

URL مورد نظر خود را انتخاب كنيد (به طور كلي و ساده ترين روش) و عنصر پيوند” rel = “canonical را با استفاده از URL مورد نظر به هر صفحه دلخواه اضافه كنيد. هنگامي كه Google سايت را باز مي‌كند، شاخص‌هاي خود را به سمت معيارهاي URL ترجيح داده شده هدايت مي‌كند.

متا تگ هاي عنوان HTML (H1-H6)

متا تگ عنوان HTML جزء اصلي جستجو معنايي‌اند، زيرا آنها سرنخ‌هاي كليدي متني را به موتورهاي جستجو ارائه مي‌دهند و به آنها كمك مي‌كنند تا هر دو محتواي صفحه و ساختار كلي آن را درك كنند. ربات‌هاي موتور جستجو از ترتيب انواع برچسب هاي عنوان  مانند h1>،

ويژگي هاي ربات هاي متا

ويژگي ربات‌هاي متا يك تكه از كد است كه براي آموزش موتورهاي جستجو در نحوه ارتباط با يك صفحه وب مورد استفاده قرار مي‌گيرد. شبيه به يك فايل robots.txt كه به موتورهاي جستجوگر در مورد چگونگي بارگذاري يك صفحه وب اطلاع مي‌دهد. ويژگي‌هاي ربات‌هاي متا پارامترهايي را براي موتورهاي جستجو فراهم مي‌كند تا بتوانند محتواي يك صفحه يا فهرست بندي آن را ايجاد كنند.

متا تگ  “only if”

كليدواژه‌هاي متا

اين كليدواژه ها فقط زماني ضروري هستند كه بخواهيد به رقباي خود ليستي از كلمات كليدي كه پوشش مي دهيد را ارائه كنيد. در دوران پيش از پيدايش SEO، برچسب كليدواژه‌هاي متا، عنصري بود تا كلمات كليدي كه صفحه وب روي آن متمركز بود را توصيف كند. تا سال ۲۰۰۲، برخي از موتورهاي جستجو از كليدواژه‌هاي متا براي محاسبه ميزان ارتباط بين كلمات كليدي استفاده مي‌كردند. اين روند متوقف شد زيرا بسياري از صاحبان وبسايت‌ها براي شناسايي كلمات كليدي مناسب و براي توصيف محتواي خود به مشكل برخوردند. به اين دليل كه بازاريابان با بي‌دقتي برچسب كلمات كليدي را پر كرده بودند، تا فقط ترافيك جستجوي بيشتري را جذب كنند. تمام موتورهاي جستجوي مدرن تگ كليدواژه‌هاي متا را ناديده مي‌گيرند.

 

متا تگ شبكه‌هاي اجتماعي (گراف باز و كارت توييتر)

متا تگ شبكه‌هاي اجتماعي زماني به كار مي‌آيد كه محتواي آن صفحه در شبكه هاي اجتماعي به اشتراك گذاشته ‌شود. تگ‌هاي گراف باز مجموعه‌اي از متا تگ‌ ها هستند كه مي‌توانند به هر صفحه‌اي از وب سايت اضافه شوند و به تعيين محتواي صفحه از جمله عنوان، توضيحات و تصوير از طريق رسانه هاي اجتماعي كمك كنند.

چنين اطلاعاتي از طريق دو پروتكل بيان مي‌شود:

گراف باز (براي فيس بوك، Google+ و Pinterest)

كارت توييتر (مي‌توانيد حدس بزنيد براي كجا مصرف دارد)

اين دو پروتكل  براي ارائه صفحاتي كه كاربران در شبكه هاي اجتماعي به اشتراك مي‌گذارند به كار گرفته مي‌شود. مثلا از طريق متا تگ‌هاي اجتماعي شما مي‌توانيد از يك عنوان، شرح يا تصوير خاص براي مخاطبان رسانه هاي اجتماعي هدفمند خود استفاده كنيد تا CTR را از اين طريق افزايش دهيد.

ويژگي Hreflang (معمولا به عنوان تگ Hreflang شناخته مي شود)

فقط اگر … شما يك وب سايت جهاني با چندين كشور و زبان برجسته داريد. گوگل توصيه مي كند از برچسب هاي hreflang براي مشخص كردن زبان و تغييرات منطقه‌اي صفحات خود استفاده كنيد (صرف نظر از جايي كه آنها ميزباني مي شوند: مانند زير پوشه‌ها، زير دامنه ها يا دامنه هاي جداگانه).

هدف داشتن برچسب هاي Hreflang در سايت شما اين است كه Google دقيق‌ترين اطلاعات را در صفحات محلي ايجاد كند تا موتور جستجو بتواند در نتايج جستجو به زبان مربوطه خدمات خود را ارائه كند. دو راه وجود دارد كه شما بتوانيد برچسب هاي Hreflang را پياده سازي كنيد: به طور مستقيم در سند HTML يا در نقشه سايت خود.

سخن آخر

هما‌ن‌طور كه مي‌بينيد، برچسب‌هاي متا به شكل‌هاي مختلفي ارائه مي‌شوند و بعضي از آنها حياتي‌تر از موارد ديگرند. اما آنها واقعا موفق‌اند و مي‌توانند ROI خوبي را كسب كنند. به موضوع به سادگي انجام مي پذيرد از آنجا كه متا تگ ها به مقدار كمي از منابع نياز دارند و كماكان بهينه ساز آن‌ها  تاثير زيادي در نتايج جستجو دارد. ما اميدواريم كه شما از اين راهنماي جامع براي  متا تگ‌ ها به عنوان پايه‌اي از استراتژي متور‌هاي جستجوي خود، براي دست يابي به موفقيت مداوم، استفاده كنيد.

منبع : رايا ماركتينگ

https://seowebmaster.vistablog.ir/

https://webonline.vistablog.ir/

http://online-tejarat.vistablog.ir/

http://tejarat-farda.vistablog.ir/


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲ آذر ۱۳۹۹ ] [ ۱۱:۲۵:۰۶ ] [ مبينا ]

 آيا به دنبال شاخص‌هايي براي اندازه‌گيري موفقيت مشتريان خود هستيد؟ ستون نويس مشهور، ماركوس ميلر شماري از پر كاربردترين KPI هاي مربوط به خروجي سئو محتوا براي اهداف تجاري را به اشتراك گذاشته است.

تخمين نتايج شما يكي از حياتي‌ترين اجزاي هر كارزار (كمپين) سئو محتوا است.

اين مقاله براي بهبود كيفيت سئو وب سايت هر تيم ماركتينگي لازم است و ما در نوين ماركتينگ اين مقاله را براي آموزش تيم سئو  نوين ماركتينگ  منتشر كرده ايم

متغيرهاي خيلي خيلي زيادي در هر كارزار سئو محتوا ايفاي نقش مي‌كنند، بنابراين براي داشتن كارزار سئويي موفق، بايد از كاركرد همه‌ي مواردي كه به نتايج عالي منجر مي‌شوند، اطمينان حاصل كنيد. نشانگر‌هاي كليدي كارايي (KPI) در سامانه‌هاي كنترل به كار مي‌روند و به شما اين امكان را مي‌دهند كه بدانيد كدام يك از فرآيندها نتيجه بخش بوده و كدام‌ يك نبوده است. در اغلب اوقات، كار مهمي كه اين سامانه‌ها براي شما انجام مي‌دهد اين است كه با اخطار دادن در مراحل اوليه، مشكلات موجود را به سرعت گزارش داده و از عدم پيشرفت در ادامه‌ي كار جلوگيري مي‌كنند.

نشانگر‌هاي كليدي كارايي براي نمايش موفقيت پروژه به مشتري (يا شركت‌هاي بالادستي) تهيه مي‌شوند. نشانگر‌هاي كليدي كارايي معمولي سئو، نظير رتبه بندي كلمات كليدي و يا شاخص‌هاي مربوط به ابزارهايي نظير Moz و Majestic SEO نيز ممكن است براي شما كاربردي باشند، اما مشتري شما مي‌خواهد در ميزان فروش و مشتريان ورودي خود افزايش مشاهده كند، نه فقط ببيند كه جايگاهش در جستجوها بالاتر رفته و اعتبار دامنه‌اش افزايش پيدا كرده است.

در اين مقاله، نگاهي خواهيم داشت به چگونگي كاربرد نشانگر‌هاي كليدي كارايي براي دنبال كردن بهتر موفقيت و بهبود نتايج كارزار سئوي شما و البته از همه چيز مهم‌تر، به شما خواهم آموخت كه چگونه از نشانگر‌هاي كليدي كارايي براي نمايش بهتر ارزش كارزار سئو محتوا به مشتريان خود استفاده كنيد.

 

 

 

بهبود نتايج، گزارش دهي و نگه داشتن مشتريان، چه چيزي از اين بهتر؟

اهداف و نشانگر‌هاي كليدي كارايي

براي اندازه گيري واقعي موفقيت سئو محتوا، بايد بدانيم كه به دنبال دستيابي به چه چيزي هستيم و چه مراحلي براي انجام آن ضروري است. اگر يك روش ساختار يافته را براي ساخت برنامه‌ي فروشي ديجيتال را دنبال مي‌كنيم، پس بايد چند هدف مشخص را براي كسب و كار و بازاريابي تعريف كنيم. نشانگر‌هاي كليدي كارايي ما براي اين كار بايد بيانگر اهدافمان باشد، اين موضوع به ما اجازه مي‌دهد كه به وضوح از كمكي كه فعاليت‌هاي ما به كارزار سئو محتوا براي نيل به اهداف تجاريمان مي‌كند آگاه شويم.

اگر يك مشتري نزد شما بيايد و درباره‌ي رتبه‌ي يك كلمه‌ي كليدي سؤال كند، شما نياز داريد كه كمي عميق‌تر بررسي كنيد.

بايد بپرسيد كه «چرا؟ چرا شما رتبه‌ي اين كلمه‌ي كليدي خاص را مي‌خواهيد؟ فكر مي‌كنيد كه اين كلمه‌ي كليدي چه كمكي به كسب و كار شما مي‌كند؟»

شما بايد راهبردي را براي درك بهتر دلايل يك مشتري براي كسب ترافيك مرتبط از يك موتور جستجو را توسعه داده و اهداف اصلي او در بازار را درك كنيد.

زماني كه از هدف واقعي مشتري از سؤال درباره‌ يك كلمه‌ كليدي آگاه شديد، مي‌توانيد خدمات ارزشمندتر و بهتري را برايش فراهم كنيد. از اين مهم‌تر، مي‌توانيد نشانگر‌هاي كليدي كارايي را به اهداف تجاريش پيوند بزنيد، اين كار به شما اين امكان را مي‌دهد كه به زباني با مشتري سخن بگوييد كه تصميم گيري براي او آسان‌تر شود. رتبه‌ي كلمات كليدي بسيار عالي هستند، اما بيان درصد افزايش فروش ناشي از سئو يا هزينه‌ي جذب مشتري پايين‌تر در مقابل هزينه‌ي تبليغات كليكي ارزش كاري كه شما انجام داده‌ايد را بهتر به نمايش مي‌گذارد.

به بيان ساده‌تر، نشانگر‌هاي كليدي كارايي نقطه‌ي اتصال اهداف كسب و كار و فعاليت‌هاي سئويي است كه شما انجام مي‌دهيد.

از كار افتادن تجزيه و تحليل‌ها

اين نكته نيز بسيار حائز اهميت است كه در حال حاضر شما دسترسي بسيار خوبي به داده‌ها داريد. حجم زيادي از داده‌هاي واضح در نرم افزارهاي تجزيه و تحليل مثل گوگل آناليتيكس وجود دارد، اما بيان نرخ رشد و تداوم فروش فقط در داده‌هاي خام قابل تشريح است و چندان جذاب نيست.

افراد تصميم گير نياز به چيزي دارند كه قابل درك باشد: داده‌هاي كمتر، شفافيت بيشتر. در حالي كه سئوكار و تحليل‌گر مي‌تواند بررسي عميق‌تري كند، اما بايستي بر اطلاعاتي متمركز باشد كه به بازاريان براي تأييد هزينه‌هايشان و اتخاذ تصميم‌هاي بهتر با در نظر گرفتن ميزان بودجه كمك كند. بنابراين گزارش شما بايد شامل چنين داده‌هايي باشد.

مشتري خود را سردرگم كنيد و از دست مي‌دهيد!

 

نشانگر‌هاي كليدي كارايي سئو محتوا  براي يك آژانس

براي يك آژانس، اهميت نشانگر‌هاي كليدي كارايي اولويت نخست است زيرا بيانگر اين مهم است كه كار انجام شده توسط آژانس منجر به پيشرفت مشتري شده است. در حال حاضر سئو محتوا بسيار پيچيده است و كاري كه براي يك كسب و كار جواب مي‌دهد، ممكن است براي كسب و كار ديگري جواب ندهد.

ما بايد تمامي متغيرها در نظر گرفته و به دقت نتايج هر يك از تاكتيك‌هاي پياده شده را اندازه گيري كنيم. هيچوقت خيال نكنيد كه چون يك مدل از كار براي كسب و كاري جواب داده است، براي كسب و كارهاي ديگر هم جواب مي‌دهد.

اگر كارزار سئوي شما پيشرفتي نداشته باشد، نشانگر‌هاي كليدي كارايي بايد سامانه‌اي براي هشدار در مراحل اوليه را فراهم كند. اگر نتايج مورد انتظارتان را مشاهده نمي‌كنيد، پس بايد بررسي دقيق‌تري كرده و علت آن را بفهميد. همواره بهتر است كه با مشتري ارتباط برقرار كرده و به آن‌ها اطلاع دهيد كه بخشي از كار پيشرفت نكرده است و شما به دنبال دلايل و راهكارهاي رفع اين مشكل هستيد.

نشانگر‌هاي كليدي كارايي سامانه‌اي را فراهم مي‌كنند كه به كمك آن مي‌توانيد مشكلات بالقوه را پيدا كرده و راهبردي مناسب براي رفع آن‌ها ترسيم كنيد. در صورت نياز، از KPIها براي اندازه گيري، مرور و بهبود رويكرد خود استفاده كنيد.

 نشانگر‌هاي كليدي كارايي سئو محتوا براي كسب و كار‌ها

از ديدگاه گزارش دهي و نگه داشتن مشتري، توانايي بيان علت استفاده از يك تاكتيك نظير پست مهمان يا تبليغات ديجيتال، بسيار مهم است. رتبه بندي به تنهايي كافي نيست. رتبه بندي به طور مستقيم منجر به رشد كسب و كار نمي‌شود. ما بايد موارد مرتبط ديگري را اضافه كنيم كه اهداف مد نظر كسب و كاري كه توسعه مي‌دهيم را گزارش دهد. بايستي توانايي داشته باشيم كه چگونگي تأثير تاكتيك اتخاذ شده بر پيشرفت مشتري را بيان كرده و آن‌ها را به سمت اهداف راهبرديشان حركت دهيم.

افزايش مشتريان، افزايش فروش، بازديدكنندگان بيشتر و بهبود هزينه‌هاي جاري، اين‌ها فقط برخي از مواردي است كه قابليت بيان ارزش واقعي كار شما را دارد. مطمئن شويد كه از طريق نشانگر‌هاي كليدي كارايي سئوي بيان شده، اين موارد را به مشتري نشان مي‌دهيد.

نشانگر‌هاي كليدي كارايي سئوي خود را دسته بندي كنيد

براي دستيابي به شاخص‌هاي كليدي كارايي، بايد چگونگي دسته بندي نشانگر‌هاي كليدي كارايي را در نظر بگيريد. اهداف مورد نياز براي يك محصول تازه توليد به طور كلي با اهداف كسب و كاري كه به دنبال فروش محصولات بيشتر به مشتريان فعليشان هستند متفاوت است.

اگر يك كسب و كار محلي داريد، كارزار سئوي شما بايد به گونه‌اي طراحي شود كه بازديدكنندگان بيشتري را به مغازه‌ي شما بياورد. اگر كسب و كاري خدماتي داريد، بايد به دنبال مشتريان بيشتري باشيد. براي معرفي يك محصول جديد بايد اطلاع رساني كرده و يك فهرست ايميلي بسازيد. مطمئن شويد كه نشانگر‌هاي كليدي كارايي خود را دسته بندي كرده‌ايد و از آن‌ها در راهي استفاده مي‌كنيد كه براي مشتريانتان انگيزه بخش باشد.

اگر اين مورد براي شما واضح نيست، مي‌توانيد بارها و باره به شيوه‌ي دسته بندي در روش‌هاي فروش سنتي نگاه كنيد، زيرا اين روش امكان دسته بندي آسان اهداف و نشانگر‌هاي كليدي كارايي مرتبط را فراهم مي‌كند.

اطلاع رساني: مخاطبان محصول يا خدمات خود را آگاه كنيد

تهييج: مخاطبان را با محصول يا خدمات خود درگير كنيد

تبديل: مشتري يافته و بفروشيد

 

همچنين مي‌توانيد به دنبال مواردي نظير نگه داشتن، دفاع و شهرت باشيد. اهداف اصلي كارزار سئو محتوا و فرآيند فروش شما اغلب بيان مي‌كند كه كدام مورد براي شما مهم است. ممكن است بين اين موارد همپوشاني هم باشد. آيا افزايش تعداد دنبال كنندگان در شبكه‌هاي اجتماعي مهم است يا تعداد اعضاي خبرنامه‌ي ايميلي و يا نگه داشتن آن‌ها؟ چنين سؤالاتي را از خود بپرسيد و به آن‌ها پاسخي شفاف دهيد.

از مشتريان خود بپرسيد كه مهم‌ترين چيز از نظر آن‌ها چيست و از چگونگي دستيابي به اين اهداف با استفاده از كارزار سئو محتوا ، با دسته بندي صحيحي و شفاف نشانگر‌هاي كليدي كارايي اطمينان حاصل كنيد.

VQVC حجم، كيفيت، ارزش و هزينه

يك راه كاربردي ديگر براي دسته بندي نشانگر‌هاي كليدي كارايي استفاده از مدل «حجم، كيفيت، ارزش و هزينه» است. اين مدل به شما كمك مي‌كند بر چهار شاخصي متمركز شويد كه ارزشي واقعي براي كارزار سئوي شما دارند.

حجم: بازديد كنندگان يكتا، تعداد بازديد، بازديد صفحات و مواردي مثل اين

كيفيت: ضريب بازگشت، مدت زمان حضور، تعداد صفحات مشاهده شده به ازاي بازديد

ارزش: ارزش اقتصادي هر يك از بازديد‌ها چقدر بوده است؟

هزينه: هزينه‌ي هر يك از مشتريان يا فروش‌ها ناشي از سئو محتوا چقدر بوده است؟

اين فقط يك راه ديگر براي بررسي چيز‌هايي است كه من از افراد حرفه‌اي در اين زمينه ياد گرفته‌ام. پس يك نقشه‌ي راه داشته باشيد و ببينيد چه چيزهايي براي تهيه‌ي بهترين گزارش و تجزيه و تحليل مورد نياز است.

نشانگر‌هاي كليدي كارايي سئو محتوا

بگذاريد رو راست باشيم: اندازه گيري تأثيرگذاري نتايج سئو محتوا و كارزارهاي بازاريابي ديجيتال چالش بسيار بزرگي است. ما داده‌هاي خيلي خيلي زيادي داريم، اما در فرمت بومي خودش. ابزاري نظير گوگل آناليتكس اغلب بيش از اينكه به شما كمك كنند، شما را سردرگم مي‌كنند.

اين ابزارهاي را بايد براي اهداف خاص كسب و كار سفارشي سازي كرد، و اين مورد بايستي با توجه به خروجي مورد نظر و مرتبط كردن آن با راهبردهاي سئو و نشانگر‌هاي كليدي كارايي به گونه‌اي كه براي مشتري قابل درك باشد، انجام شود.

 

نشانگر‌هاي كليدي كارايي مورد استفاده‌ي ما در پروژه‌هاي سئو محتوا آژانس ما، براي رهگيري آسان رتبه‌ي تعداد محدودي از كلمات كليدي طراحي شده است. علاوه بر آن، ما به تأثير ترافيك ارگانيك (اطلاع رساني)، مرتبط بودن ترافيك (تهييج) و كيفيت كلي را بررسي مي‌كنيم. همچنين امكان تبديل ترافيك به فروش و نيز تبديل كاربران به مشتري را بررسي مي‌كنيم.

همچنين به خروجي كارزار شما در جهان واقعي هم مي‌پردازيم، موردي كه اغلب محتواي توليدي را براي افزايش توجه عمومي، توليد لينك در جهت افزايش اعتبار و ارتباط ترافيك ورودي را منجر مي‌شود. نكته‌ي آخر كه البته كم اهميت‌تر از موارد قبلي نيست اين است كه ما شاخص‌هاي سنتي سئو كه توسط ابزارهايي مثل MOZ و Majestic SEO توليد مي‌شود را نيز بررسي مي‌كنيم.

اين قالبي نيست كه براي سفارشي سازي شغل يا هدفي خاص براي مشتري شما نياز به انجامش باشد، اما اين روش شما را ۹۰ درصد به راه پيش رو براي بهبود نشانگر‌هاي كليدي كارايي سئو و گزارش‌دهي رهنمون مي‌كند.

شاخص‌هاي سئو محتوا

اين‌ها نشانگر‌هاي كليدي كارايي سنتي‌اي هستند كه مي‌توانيم براي بررسي پيشرفت كار بررسي كنيم. اغلب اوقات، براي دستيابي به اطلاعاتي واقعي، اين موارد را بايستي با مقادير مربوط به رقبا مقايسه كرد. عموماً، افزايشي در اعتماد و اعتبار سايت شما به افزايش رتبه‌ي عناوين جستجوي اصلي شما و ميزان ترافيك ارگانيك دريافتي همبستگي دارد.

اين شاخص‌ها مهم هستند اما به زبان تجارت سخن نمي‌گويند، بنابراين خالص سازي آن در گزارش‌هاي شما به درك مشتري از سئو (كه البته شما بايد بخ طور پيوسته آن را افزايش دهيد) بستگي دارد.

رتبه‌ي تبديل كلمات كليدي اصلي (موضعي/ارگانيك)

رتبه‌ي بنچ مارك كلمات كليدي ثانويه (موضعي/ارگانيك)

جريان مراجع Majestic

جريان اعتماد Majestic

توازن مراجع و اعتماد Majestic

اعتبار دامنه‌ي Moz

اعتبار صفحه‌ي Moz

امتياز اسپم Moz

نشانگر‌هاي كليدي كارايي سئوي جهان واقعي

 

در اينجا مي‌خواهيم ببينيم كه كار ما چگونه بر كل سايت اثر مي‌گذراد. آيا ترافيك بيشتري دريافت كرده‌ايم؟ آيا صفحات بيشتري داريم كه ترافيك كلي بيشتري توليد مي‌كنند، در نتيجه آيا بايد سطح اهدافمان را بالاتر ببريم؟ آيا به دنبال افزايش آشنايي كاربران، ترافيك جستجوي نام تجاري ما افزايش يافته است؟ اينجا جايي است كه روش‌هاي مختلف سئو محتوا اهميت مي‌يابد و در نتيجه اين شاخص‌ها بسيار مهم هستند.

افزايش ترافيك ارگانيك

افزايش تعداد صفحات سايت كه ترافيك توليد مي‌كنند

افزايش در ترافيك جستجوي غير نام تجاري

درصد افزايش در تبديل ارگانيك

درصد افزايش در تبديل ترافيك از يك منطقه‌ي جغرافيايي خاص

ميزان مشاهده‌ در جستجو (كنسول جستجو)

نرخ كليك ورودي (CTR) (كنسول جستجو)

ترافيك بازگشتي

 

 

يك كارزار سئوي قوي قادر است بر كسب و كار شما اثر گذاشته و ترافيك ارگانيك بيشتري را ايجاد كند. اگر لينك‌ها بخشي كليدي از راهبرد شما هستند، بنابراين روش مورد استفاده‌ي شما منجر به ترافيك بازگشتي با كيفيت بيشتري مي‌شود. در نتيجه بايد به اين بخش از كار توجه بيشتري شود. اين كار به شما كمك مي‌كند كه چگونگي تأثير راهبردهاي سئوي شما بر افزايش سوددهي تجاري مشاهده كنيد، و اغلب ترافيك بازگشتي عالي مي‌تواند نرخ تبديل بيشتري نسبت به ترافيك جستجوي ارگانيك داشته باشد، البته اين مورد را در كار خود در نظر نگيريد.

درصد افزايش ترافيك بازگشتي

درصد افزايش تبديل‌هاي بازگشتي

درصد افزايش شاخص‌هاي تهييج (بازگشت، صفحات، زمان)

تأثير نام تجاري

افزايش حضور در جستجو برابر است با افزايش توجهات كلي يا به عبارتي ديگر تبليغات مناسب. بنابراين بايد به افزايش ترافيك جستجوي نام تجاري و اشاره به نام تجاري و نيز چگونگي همبستگي آن‌ها به كار انجام شده توسط شما توجه داشته باشيد.

درصد افزايش ترافيك جستجوي نام تجاري

درصد افزايش اشارات به نام تجاري

نشانگر‌هاي كليدي كارايي توليد لينك

لينك‌ها هنوز هم يكي از سه شاخص اصلي براي افزايش حضور در موتورهاي جستجو هستند، و لينك‌ها (به علاوه‌ي محتوا) اغلب عنصري مهم در كارزارهاي بلند مدت سئو هستند. به علاوه، ما همچنان بايد تعداد كلي لينك‌ها، لينك‌هاي به دست آمده از سايت‌هاي معتبر و لينك‌هاي ناشي از سايت‌هاي بسيار مرتبط را گزارش كنيم. اين مورد را مي‌توان از فهرست لينك‌هاي مورد نظر استخراج كرده و براي صنعت مشتري خود سفارشي سازي كنيم.

تعداد كل لينك توليدي

تعداد لينك‌هاي حاصل از سايت‌هاي معتبر

تعداد لينك‌هاي حاصل از سايت‌هاي مرتبط

نشانگر‌هاي كليدي كارايي كسب مشتري

مشتري‌هاي بالقوه جزئي كليدي از بازاريابي ديجيتال كلي شما هستند. البته دسته بندي مشتريان بالقوه و فرآيند فروش پيچيدگي زيادي دارد. به همين دليل، بايد به شاخص‌هاي اثرگذاري فعاليت‌هاي سئويي انجام شده در كسب مشتري بالقوه توجه كنيد، كه اين موارد شامل عضويت‌ها در شبكه‌هاي اجتماعي، عضويت‌ها در خبرنامه و ساير دانلود‌ها و نيز مواردي كه به كسب و كار شما مرتبط هستند نيز مي‌شود.

درصد افزايش عضويت خبرنامه

درصد افزايش در دنبال كنندگان، لايك‌ها و موارد مشابه در شبكه‌هاي اجتماعي

اهداف دستيابي به مشتري خاص كسب و كار (جداول داده‌ها، صفحات سفيد و موارد مشابه)

با مشتري خود درباره‌ي مسيري كه مشتري براي خريد محصول طي مي‌كند صحبت كرده و همه‌ي مراحل را بررسي كنيد. شايد نياز باشد كه با مشتريان براي ساخت روش فروشي مناسب همكاري كنيد، اما اين مورد فقط كارزار شما را با ارزش‌تر مي‌كند.

نشانگر‌هاي كليدي كارايي اهداف خاص كسب و كار

ساخت يك مثال واضح براي اين مورد كمي سخت‌تر است؛ هرچند اين موضوع براي بيان گزارش اهميتي حياتي دارد. ما بايستي هر آنچه مي‌توانيم را براي اتصال راهبرد كسب و كار به راهبرد سئوي خود از طريق نشانگر‌هاي كليدي كارايي انجام دهيم. اغلب، نشانگر‌هاي كليدي كارايي تشريح شده در موارد بالا چيزي كه نياز داريد را بيان مي‌كند، در نتيجه اين كار بايد ساختار آن‌ها را تنظيم كند كه با اهداف ارائه شده توسط مشتري هم راستا باشد. ( به ياد داشته باشيد كه اگر مي‌خواهيم همكاري بلند مدت باشيم، نمي‌توانيم فقط بر كلمات كليدي متمركز شويم).

اگر هدف ما اطلاع رساني درباره‌ي محصول است، بنابراين بايد بر شاخص‌هاي اطلاع رساني تمركز كنيد: ميزان حضور در صفحه‌ي نتايج، ميانگين جايگاه، كلمات كليدي، كليك‌ها و مواردي از اين دست. اگر مي‌خواهيم اعضاي بيشتري داشته باشيم، پس بايد تعداد افرادي كه صفحه‌ي عضويت و جدول قيمت‌ها را مشاهده كرده‌اند را دنبال كنيم. اگر به دنبال افزايش تبديل‌هاي سنتي هستيم، در نتيجه بايستي تعداد كلي فروش، مشتري و نيازمندي‌ها را دنبال كنيم.

نكته‌اي اصلي در اينجا اين است كه شما حالا نشانگر‌هاي كليدي كارايي سئو را داريد اما فراموش نكنيد كه آن‌ها را بر اساس اهداف مشتريان كسب و كار تنظيم كرده و نشان دهيد كه چگونه به حركت رو به جلوي آن‌ها كمك مي‌كنيد و آن را تشريح كنيد. كاري كه شما براي مشتري انجام مي‌دهيد ارزش بسيار بيشتري نسبت به ارائه‌ي رتبه‌ي كلمات كليدي دارد. اين كار ارزشي واقعي به كسب و كار مي‌دهد، هزينه‌هاي بازاريابي را كاهش مي‌دهد و نام تجاري را مشهور تر مي‌كند. فقط فراموش نكنيد كه به آن‌ها يادآوري كنيد.

اعتماد سازي با درك راهبردي

ما به دنبال مشترياني بلند مدت هستيم و مي‌خواهيم كاري عالي براي مشتريانمان انجام دهيم. هرچند همواره شركت ديگري وجود دارد كه سئو را به صورت خدمتي ساده نشان مي‌دهد. بايد بدانيد كه كار شما ارزشي حقيقي به كسب و كار مي‌دهد نه اينكه نتايج جستجو را بالا و پايين مي‌كند.

مشتريان شما شايد درك صحيحي از ارزش كار شما نداشته باشند. با داشتن راهبردي شفاف كه بر اساس اهداف كسب و كار شما با نشانگر‌هاي كليدي كارايي مشتري هم راستا هستند، براي آن‌ها قابل درك است.

مثالي ساده را در ادامه آورده‌ايم:

راهبرد: اطلاع رساني بيشتر، كسب مشتري بيشتر و توسعه‌ي كسب و كار از طريق سئو براي كاهش هزينه‌ي تبليغات كليكي

اهداف مشتريان: بازگشت ۲۰۰ درصدي هزينه‌هاي بازاريابي ( در مقابل بازگشت ۱۵۰ درصدي بازگشت هزينه‌هاي تبليغات كليكي)

نشانگر‌هاي كليدي كارايي اصلي: هزينه‌هاي انجام شده، عضويت در فهرست ايميل، عضويت شبكه‌هاي اجتماعي.

ما البته، همه‌ي شاخص‌هاي اشاره شده در بالا را بررسي مي‌كنيم. اين كار به شما كمك مي‌كند كه كار بهتري انجام داده و مشتري درك بهتري از ارزش حقيقي كار داشته باشند و اجزاي كارزار سئو باعث سردرگمي آن‌ها نمي‌شود. اين كار به تبديل شما از يك تأمين كننده‌ي سئوي ساده به همكاري راهبردي كمك كرده و ارزش خدمات شما را به وضوح نشان مي‌دهد.

منتظر شنيدن نظرات شما درباره‌ي نشانگر‌هاي كليدي كارايي سئو و ساير كانال‌هاي بازاريابي ديجيتال هستم!

http://webinja.vistablog.ir/

http://webkaran.vistablog.ir/

http://webpardaz.vistablog.ir/


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲ آذر ۱۳۹۹ ] [ ۱۱:۲۳:۵۱ ] [ مبينا ]
[ ۱ ]
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
نظرسنجی
[#VoteTitle#]
[#VTITLE#]
     نتیجه
لینک های تبادلی
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب